زمینه تعامل بین بخشی در کانون های مساجد فراهم است/ فهما منشا تحول شد

ریزانه با اشاره به نقش هم افزایی و تعامل بین بخشی در حوزه فرهنگی، گفت: زمینه تعامل بین بخشی در کانون های مساجد فراهم و درهای این مراکز برای همکاری با دیگر نهاد و سازمان ها باز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «جلال ریزانه» روز پنجشنبه در نشست با جمعی از اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان در محل خانه جوان اصفهان با اشاره به فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهارداشت: تغییر و تحول در این مجموعه از 2 سال گذشته تاکنون فرصت های خوبی را برای 25 هزار باب کانون ایجاد کرده که این تحولات ادامه خواهد داشت.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: رسمیت بخشی به فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد با ابلاغ اساسنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و استفاده از فناوری اطلاعات برای پیشبرد برنامه ها در این مدت انجام شده که اخذ شناسه ملی و کد اقتصادی برای این مراکز در برنامه های آینده است.

 

وی با بیان اینکه حساب های بانکی ستادهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد از حقیقی به حقوقی تغییر یافته و توزیع اعتبارات با ابلاغ درون سازمانی صورت می گیرد، تصریح کرد: این دسته از تغییرات در نظامند سازی و نظم قانونی در حوزه مالی لازم بود که انجام شده و در هدف گذاری اولیه 10 درصد از کانون های هر استان باید شناسه ملی از سازمان ثبت اسناد اخذ نمایند.

 

ریزانه با اشاره به طرح فهما به عنوان اتفاق جدید در حوزه فرهنگ و هنر مساجد کشور، تصریح کرد: این اتفاقات فرهنگی و هنری نقش موثری در توسعه کیفی فعالیت ها داشته و با ایجاد سامانه بچه های مسجد و زیست بوم کانون ها ساختار سازمانی به روزرسانی و فعالیت های گزارشی و ارتباطات بین کانونی دیجیتال شده است.

وی با بیان اینکه به حوزه فرهنگ و هنری گسترده و فعالیت جزیره ای و موازی کاری زیادی وجود دارد، تصریح کرد: هم افزایی فرهنگی به کیفیت بخشی و مدیریت منابع لازم و زمینه تعامل بین بخشی در کانون های مساجد فراهم و درهای این مراکز برای همکاری با دیگر نهاد و سازمان ها باز است.

 

*تعامل و همکاری بین کانون های مساجد و سایر نهادها

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به وجود تشکل های فرهنگی متعدد در سازمان ها و نهادهای مختلف فرهنگی و هنری، خاطرنشان کرد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور آمادگی تعامل با دیگر نهادها در قالب طرح و برنامه های عملیاتی را دارد و کانون های مساجد نیز به عنوان تشکل مدنی نیز باید در این مسیر وارد شده و با انجام همکاری های مشترک فعالیت های هدفمندی را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه منابع مالی محدودیت حوزه فرهنگ و هنر نیست، خاطرنشان کرد: تکنولوژی، ایده و خلاقیت مهمترین نیاز برای تبدیل توانایی ها و ظرفیت ها به ثروت و تامین نیازهای جامعه است.

 

ریزانه با بیان اینکه بسترهای خوبی در نهادهای مردمی وجود دارد اما باید همکاری و تعامل ها افزایش یابد، گفت: تقویت کار گروه سرود مساجد به آهنگ ساز، شاعر، مربی و تیم توانمند و خلاق نیاز دارد تا این ظرفیت فراگیر شود که سال گذشته وجود نیروی انسانی به عنوان خوانندگان سرود سراسری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را نشان داد اما تحول و موفقیت بیشتر این طرح به ساخت سرود جدید و جذاب با شعر و آهنگ نو نیاز داشت.

 

وی به نوآوری در فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: طرح آموزش موضوعی قرآن توسط یکی از این کانون ها یک نوع خلاقیت بوده که مفاهیم قرآن را در بین اعضای خودکاربردی و هدفمند کرده است.

کد خبر 983583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha