امام حسن(ع) مظهر سخاوت، بخشندگی، تعقل و شکیبایی است

مروارید با بیان اینکه امام حسن(ع) با حلم و بردباری سفره ‌های کریمانه را پخش کرد، دست فقرا و ایتام را گرفت و به همین دلیل به کریم اهل بیت(ع) مشهور است، گفت: امام حسن(ع) مظهر سخاوت و بخشندگی و نماد تعقل و شکیبایی است.

«جعفر مروارید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه امام حسن(ع) با حلم و بردباری سفره ‌های کریمانه را پخش کرد، دست فقرا و ایتام را گرفت و به همین دلیل به کریم اهل بیت(ع) مشهور است، گفت: زهد و تقوی امام حسن مجتبی(ع) در زمان خود بی نظیر بود به گونه ای که این امام بزرگوار ۲۵ مرتبه پیاده به مکه مشرف شدند و زمانی که برای اقامه نماز می ایستاد، وجود بزرگوارش در برابر بزرگی و عظمت ذات اقدس الهی به لرزه در می آمد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود:سخاوت و بخشندگی امام حسن(ع) زبانزد است چرا که ایشان دو مرتبه در طول عمر مبارکش، تمام اموال خود را به نیازمندان بخشید و سه مرتبه هم اموالش را به دو نیم تقسیم کرد، نیمی را برای خود و نیمی دیگر را به نیازمندان داد.

 

وی ادامه داد:صبر، حلم و بردباری امام حسن مجتبی(ع)، مورد اعتراف دشمنان و کفار بود بنابراین با توجه به این که ما پیرو ائمه اطهار (ع) هستیم، باید از آنها الگو بگیریم و رفتار آنها را در زندگی فردی و اجتماعی لحاظ کنیم.

 

مروارید اظهارکرد:اساس زندگی امام حسن(ع) بر سه مقام بزرگ نبوت، امامت و عصمت استوار شد. تربیت حسن و حسین(ع) در دامان پرمهر و پرتدبیر پیامبر(ص) نقش بسزایی در رشد فضایل اخلاقی و تکامل آن دو بزرگوار داشت چنانکه شباهت کامل امام حسن(ع) در صورت و سیرت به پیامبر(ص) برای همگان آشکار بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در خصوص صلح با معاویه هم، گفت: امام حسن مجتبي(ع) با پذيرش صلح در شرايط سخت آن روز علاوه بر جلوگيري از خونريزي، چهره واقعي معاويه را بيش از پيش نمايان ساخت و اسلام ناب محمدي(ص) را تداوم بخشيد.

کد خبر 983622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha