اجرای طرح «پلاک ۸» در بیرجند  با برپایی محفل عزا درب منزل شهیدان «صالحی و غلامی»

خادمیاران رضوی استان خراسان جنوبی در دهه آخر صفر به نیابت از امام مهربانی‌ها مراسم عزاداری آل‌الله را درب منازل شهید «علی صالحی» و «ابراهیم غلامی» در شهر بیرجند برپا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، به همت کانون ایثار و شهادت رضوی استان خراسان جنوبی، طرح «پلاک 8» با حضور جمعی از خانواده شهدا و خادمیاران رضوی با اقامه عزای حسینی درب منزل پاسدار شهید «علی صالحی» و سردار شهید « ابراهیم غلامی» در شهر بیرجند اجرا شد.

 

حجت‌الاسلام «محمد یوسفی» در این مراسم معنوی با تاکید بر نقش بسیار مهم فرهنگ ایثار و شهادت در مقاومت مردم و پیروزی‌های رزمندگان در جبهه‌های جنگ گفت: امروز نیز با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت می توان در مقابل دشمنان مقاومت کرد و به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی پرداخت.

 

وی افزود: دفاع مقدس را باید استمرار جریان کربلا دانست چرا که راه شهدای ما همان راه امام حسین (ع) بود.

 

حجت الاسلام یوسفی در ادامه ضمن اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص)، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمود دفاع از وطن جهاد اصغر است، بر این اساس دفاع مقدس جهاد اصغر بود و مبارزه با هوا و هوس جهاد اکبر است.

در پایان این مراسم معنوی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با عنوان «پلاک هشت» ضمن توزیع تبرکات رضوی از خانواده شهیدان تجلیل به عمل آمد.

 

گفتنی است؛ شهید «علی صالحی» فرزند عباس به سال ۱۳۴۶ در روستای درح از توابع بیرجند در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد و تحصیلاتش تا مقطع راهنمایی را در زادگاهش و بیرجند ادامه داد. او اخلاقی نیکو داشت خوشرو و مهربان بود . در ایام سوگواری سید الشهدا (ع) نوحه می خواند و از عزاداران حسینی پذیرایی می کرد.

 

علاقه ایشان به جبهه و جنگ باعث شد به بسیج بپیوندد و از این طریق به استخدام سپاه پاسداران درآمد و بارها به جبهه اعزام شد. سرانجام در ۲۱ آبان ماه ۱۳۷۸ در عملیات تعقیب و شناسایی اشرار در منطقه تربت جام بر اثر اصابت ترکش نارنجک به فیض شهادت نایل گشت. پیکر مطهر این شهید بزرگوار در مزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد.

 

سردار شهید «ابراهیم غلامی» جانباز ۷۰ درصد از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در تاریخ ۱۰ دی  سال ۱۳۴۱ در روستای اسنان بخش مرکزی بیرجند متولد شد. این یادگار دوران دفاع مقدس بیش از پنج مرتبه در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور حضور داشت و همچنین در کشور لبنان حضور و مجروح شد. وی در ۲۴ بهمن سال ۶۴ در جزیره مجنون بر اثر حملات شیمیایی دشمن بعثی دچار مصدومیت شد به طوری که با توجه به وضعیت جسمانی، با تاکید پزشکان در جزیره کیش ادامه زندگی داد.

 

این شهید والامقام با وجود جانبازی و همچنین جراحات ناشی از مسمومیت شیمیایی، پس از دوران دفاع مقدس همچنان در دفاع از مرزهای ایران اسلامی و حضور در مناطق غرب اصرار داشت تا اینکه در ششم مهرماه سال ۹۸  درحین انجام ماموریت در نقطه صفر مرزی در استان آذربایجان غربی و در شهر اشنویه به دست گروهک تروریستی پژاک به مقام والای شهادت نایل آمد.

 

کد خبر 983631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha