هدف اصلی دشمن بر هم زدن امنیت کشور است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت:یکی از اهداف اصلی دشمن بر هم زدن امنیت کشور است و در شرایط کنونی که اطراف ما آتش جنگ و ناامنی شعله ور است  امنیت باید مورد توجه همه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۵ مهر حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: امروز یکی از اهداف اصلی دشمن بر هم زدن امنیت کشور است و در شرایط کنونی که اطراف ما آتش جنگ و ناامنی شعله ور است موضوع امنیت باید مورد توجه همه قرار گیرد چرا که اگر امنیت نباشد عدالت، دانش ورزی و ارزش های دیگر مادی و معنوی وجود ندارد.



امام جمعه آسمینون با بیان این مطلب که امنیت و اقتدار ملی دارای سه ضلع مهم و اساسی است، ابراز کرد: این سه ضلع شامل توانایی و قوام یافتگی فرهنگی، استحکام و ثبات اقتصادی و قدرت دفاعی است و مبنای این اضلاع اقتدار، عقلانیت انقلابی و برخورداری از دستگاه محاسباتی درست و دقیق است.



وی خاطرنشان کرد: البته عقلانیت به معنای ترس از دشمن و وادادگی نیست اساسا ترسوها عاقل نیستند چرا با آمدن ترس اولین چیزی که زائل می شود عقل است و از نشانه های عقلانیت انقلابی تحلیل درست از قوت ها و ضعف ها است.



حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح، بیان کرد: این سخنرانی یک سخنرانی جامع و تمام عیار در زمان مناسب بود و در صورتی که توسط اهل تحقیق، قلم و رسانه به درستی تبیین شود می‌تواند گره‌های زیادی را از اذهان عمومی و مشکلات کشور باز کند.



خطیب جمعه آسمینون تصریح کرد: یکی از اساسی ترین وظایف رهبری انقلاب اسلامی هدایت گری، روشنگری، تبیین و گره‌گشایی افکار عمومی و نخبگانی در مقاطع حساس و سرنوشت ساز است و یکی از شیوه ها و سیره بی نظیر رهبری عزیز نظام اسلامی همیشه دمیدن روح توکل و اعتماد به خدا و باور مردم و عقلانیت و امید است.



وی اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند این بود که ما قوانین و مصوبات خوبی داریم در حال حاضر مهمتر از مصوبات خوب، مجریان جهادی، کاربلد، مومن و حزب اللهی است ما مردم انقلابی و حزب الهی باید در انتخابات آینده حواسمان جمع باشد تا برای تحقق آرمان ها و اجرای درست مصوبات، یک دولت جوان و حزب اللهی را گزینش کنیم.



حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: نکته مهم دیگر این که امروز راه علاج مشکلات کشور حتی اگر منشاء خارجی نیز داشته باشند اما راه علاج آنها در داخل است اجرای درست و به موقع سیاست های اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم های ظالمانه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در مقابله با شبکه‌های مخرب دشمن از جمله آنهاست باید حواسمان باشد.



امام جمعه آسمینون ادامه داد: امروز برخی‌ها اسم عقل و عقلانیت را می‌آورند اما منظورشان ترسیدن و عقب‌نشینی است در واقع می‌خواهند ترس و انفعال را به جای عقلانیت انقلابی جا بزنند در حالی که یکی از زیرساخت های مهم عقلانیت مبارزه با نفس است و اقتضاء امروز  عقلانیت عدم اعتماد به دشمن است و‌ عقلانیت انقلابی یعنی در وسط میدان بودن و تلاش برای حل مشکلات مردم با تاسی از سیره سیدالشهدا است.



وی خاطرنشان کرد: یکی از دام هایی که مجدد دشمنان و پیاده‌ نظام آنها در داخل کشور پهن کرده‌اند پیوستن به اف ای تی اف است که بهانه جدیدی برای بازی مذاکره است باید مسئولین حواس خود را جمع کنند چرا که پیوستن به آن مخاطره فراوان دارد و به خطر افتادن امنیت اقتصادی، استقلال سیاسی و امنیتی نظامی از آن جمله است چگونه می توان به چنین دشمن و دشمنانی اعتماد کرد در حالی که همچنان در حال تشدید تحریم ها هستند که هم نوعی تداوم خصومت آنها و هم شوی تبلیغاتی برای انتخابات آنها است.



حجت الاسلام احمدی نیک ضمن تبریک هفته تربیت بدنی خطاب به کلیه دست‌ اندرکاران و مسئولین شهرستانی و استانی ابراز کرد: در این شرایط کرونایی برای این مسئله برنامه لازم و مدون داشته باشید، زیرساخت های تربیت بدنی و ورزش در بخش آسمینون نیازمند توجه بیشتر و جدی تر مسئولین است مخصوصا در حوزه شهر که متاسفانه جوانان ورزشکار و ورزش دوست ما از داشتن یک زمین چمن  محروم هستند و این زیبنده شهر ما نیست.



خطیب نماز جمعه آسمینون در خاتمه با اشاره به روز ملی صادرات و آمار عنوان کرد: توجه جدی به تکمیل جاده دهکهان به بجگان، سر و سامان دادن به وضعیت آب منطقه، توجه به ساخت گلزار شهدای گمنام نودژ و حل مشکل گیرنده های تلویزیونی را از مسئولین مربوطه خواستار هستیم.

کد خبر 983682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha