فشارهای اقتصادی از ناحیه دشمن را باید با دفاع عزتمندانه حل کرد

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: تحریم و فشارهاي اقتصادي از ناحیه دشمن را باید با مقاومت و دفاع عزتمندانه حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(جمعه، 25مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان  با تسلیت مصيبت رحلت رسول‌ مکرم اسلام‌(ص) و شهادت سبط اکبرش امام‌ مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: با پایان يافتن ماه صفر، سفره عزاداری دو ماه محرم و صفر برچیده مي‌شود.

 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: هر چند که‌ امسال‌ عزاداری با سال‌های گذشته متفاوت بود اما زنجیره اتصال دل‌های عاشق با کوی حسینی برقرار بود و امیدوارم با برطرف شدن‌ بلای کرونا از جامعه انسانی و از عاشقان و ارادتمندان آن حضرت، توفيق تشرف و زیارت نصیبمان شود.

 

وی با اشاره به ۲۷ صفر روز وقف و اين هفته‌ هم به عنوان هفته وقف نامگذاری شد گفت: وقف یک ميراث ماندگار و بهترین وسیله‌ برای جاودانگی انسان است‌.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: در تاریخ اسلام، رسول‌ گرامي اسلام(ص)، اولین‌ واقف و بخشی از تاریخ زندگی امیرالمؤمنین(ع) وقف‌های آن حضرت است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه وقف یک نوع تعهد و احساس مسئولیت نسبت به مردم مسلمان و جامعه اسلامی است خاطرنشان کرد: بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی، مراکز درمانی و بیمارستانی و مؤسسات عام المنفعه، خصوصاً یکی از عوامل ماندگاري عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به برکت موقوفات است.

 

وی اظهار کرد: انتظاری که از متصدیان وقف به خصوص سازمان اوقاف می‌رود این است که‌ در احیای املاک‌ و اماکن موقوفه و کنترل و نظارت بر هزینه‌های آن و جلب اعتماد مردم و خیرین با ترویج و توسعه سنت‌ وقف، اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی چند روز قبل خود، برای حفظ و استمرار امنیت پایدار و اقتدار ملی و استحکام و ثبات اقتصادی به داشتن عقلانیت انقلابی و محاسبات دقيق و درست تأکید داشتند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: جمهوري اسلامي از روز تأسيس خود همواره مورد تهدید، تحریک و فشار دشمنان بوده، هر ‌چند که در این یکی دو سال اخیر تمام توان و امکانش را برای به زانو در آوردن نظام‌ جمهوری اسلامی به کار برده است اما علیرغم تهاجم سنگین دشمن‌ توانسته‌ با همت بالا و مقاومت و توکل بر خدا و اعتماد به نفس، موفقيت‌هاي زيادی را به دست آورد.

 

وی تصریح کرد: اما جریان انحرافی در مدیریت کشور، چشم امیدش را به بیگانگان و بیرون کشور دوخته و نشانه عقل‌ و تدبیر را به تسلیم شدن در برابر فشارهای آمريکا و استکبار می دانند، در حالی که انفعال و ترسیدن از دشمن عقلانیت نیست.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه تحریم و فشارهاي اقتصادي از ناحیه دشمن را باید با مقاومت و دفاع عزتمندانه حل کرد خاطرنشان کرد: راه علاج مشکلات به وجود آمده از ناحیه دشمن‌، توجه‌ به سرمایه‌ها و ظرفیت‌هاي داخل مملکت و اقتصاد مقاومتی است نه اعتماد کردن به‌ فریبکاری‌های دشمن‌ و گول لبخندهای دشمن‌ را خوردن.

 

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: متاسفانه کسانی که در داخل کشور تنها با معادلات مادی محاسبه می‌کنند و از عوامل معنوی و سنت‌هاي الهی غافلند و یا اعتقادی ندارند و این وعده الهی را که فرمود: ان تنصر الله ینصرکم، ناديده می‌گیرند، کوتاه‌ آمدن‌ و تسلیم در برابر دشمن‌ را نشان عقلانيت می‌دانند، در حالی که مگر پیروزی ملت ما بادست خالی در انقلاب و مبارزه با رژیم طاغوتى شاه بخاطر قدرت مادی ما بوده است؟ مگر پیروزی ما در دفاع مقدس بخاطر توان نظامی کشور بوده است‌؟

 

وی افزود: آنانی که با آدرس غلط دادن و انحرافی، حل‌ مشکلات کشور را در گرو تسلیم‌ شدن در برابر خواسته هاي آمریکا و غرب می‌دادند، بدانند که مردم عزيز و جوانان انقلابی ايران اين حرف ها را نخواهند پذیرفت و این تفکر را انحرافی و ناشی از ترس و زبونی و ناکارآمدی آن دسته از مسئولان می‌دانند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: همانطوری که‌ رهبر معظم انقلاب فرمودند: در حال حاضر به‌ مجریانی جهادی و کاربلد و مؤمن و حزب اللهی نیازمندیم و با این سخن راهگشا، تکليف ما را در انتخابات سال آینده مشخص می‌کند.

 

وی تصریح کرد: جنگی که مدتی دو کشور همسایه و دوست ما، آذربایجان و ارمنستان را درگیر کرده است، در حقیقت یک جنگ نیابتی است که با نقشه امریکا و صهیونیستها و با وارد کردن بیش از پنج هزار نفر نیروهای تکفیری که در عراق و سوریه به خواسته شان نرسیدند و هدفشان هم درگیر کردن محور مقاومت یعنی ايران انقلابی است که باید مسئولان ما ضمن هوشمندی و آمادگی لازم‌ نگذارند آمريکا به خواسته اش برسد، با اینکه منطقه‌ قره باغ را جزء لاینفک آذربایجان می‌دانيم اما تنها راه حل مناقشه را خویشتن داری و از طریق مذاکره مي دانيم.

کد خبر 983711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha