سخنان رهبری بر محور توکل اعتماد به خدا باور به مردم عقلانیت و امید بود

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: روح سخنان مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با دانش آموختگان دانشگاه افسری، بر محور توکل، اعتماد به خدا، باور به مردم، عقلانیت و امید بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۵ مهر حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، با بیان این مطلب که در قرآن کریم سه بحث مهم راجع به پیامبر (ص) وجود دارد، گفت: این مباحث شامل صفات و ویژگی های آن حضرت، سیره و شیوه های تربیتی و وظیفه ما در مورد پیامبر (ص) است.



امام جمعه کهنوج با اشاره به برخی از ویژگی های پیامبر (ص)، عنوان کرد: ایشان خاتم انبیاء بوده و پیامبر همه جهانیان است و دین پیامبر اکرم (ص) برتری بر دیگر ادیان دارد و مفتخر به مقام عبودیت و اسوه برای جهانیان است.



وی یکی از مهمترین ویژگی های پیامبر اکرم (ص) را استقامت برشمرد و افزود: استقامت انواعی دارد از جمله استقامت در راه تبلیغ دین، در حوزه اقتصادی، نظامی و در مقابل خواسته های بد اندیشان است.



حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به یکی از نکات مهم در مورد صلح امام حسن (ع)، ابراز کرد: مناقشه امام حسن (ع) داخلی بود در حالی که مناقشه ما خارجی است، آن حضرت به دلیل خیانت لشکر خود مجبور به صلح شده و گرفتار جامعه بی بصیرت بود در حالی که مردم ما بصیر هستند و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) ملت ما از مردم عهد رسول خدا (ص) و امام حسین (ع) در کوفه بهتر هستند.



خطیب جمعه کهنوج با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با دانش آموختگان دانشگاه افسری، خاطرنشان کرد: روح سخنان رهبری بر محور توکل و اعتماد به خدا، باور به مردم، عقلانیت و امید بود.



وی در تبیین سخنان مقام معظم رهبری در مورد عقلانیت، تصریح کرد: عقلانیت اقتضائاتی دارد از جمله عقلانیت اقتضاء می کند که به دشمن فریبکار و بدکار اعتماد نکرد، عدالت خواهی، ظلم ستیزی و مبارزه اجتماعی و همچنین دخالت دادن قوانین غیر مادی و امور غیبی است.



حجت الاسلام افشارمنش در خاتمه به تحریم های اخیر آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: از آنجایی که ۲۷ مهر پایان دوره تحریم تسحیلاتی است و ۱۳ آبان نیز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است بنابراین این تحریم ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

کد خبر 983724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha