قدردان خون شهدا باشیم/ مسئولان در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نکنند

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: به برکت خون شهدا در امنیت هستیم و باید قدر این خون‌ها را بدانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام «سیدجلیل مرتضوی» امروز (۲۵ مهرماه) در خطبه‌های در نماز جمعه این هفته آمل اظهار کرد: پیامبر خدا (ص) در روایتی، امام حسن (ع) را هدیه ای از جانب خدا معرفی می فرماید و حتی در برخی دیگر از روایات از افضل و برتر بودن امام حسن (ع) نسبت به امام حسین (ع) سخن به میان آمده است.

 

امام جمعه آمل افزود: در این باره باید اشاره داشت که همه عالَم بر مظلومیت امام حسین (ع) گریان است، اما خود امام حسین (ع) بر مظلومیت برادرشان امام حسن (ع) اشک می ریزند، چراکه امام حسن (ع) هم یاران بی وفا داشت و هم همسری که قاتل او شد.

 

وی امنیت کشورمان را به برکت خون شهدا دانست و اظهار کرد: کشورمان با وجود تمام سختی ها و مشکلات در امنیت هستیم، با وجودد اینکه اقتصاد درستی نداریم، معیشت مردم در وضعیت خوبی نیست و سفرهایشان هر روز کوچکتر می شود، اما به برکت خون شهدا در امنیت هستیم که باید قدر این خون ها را بدانیم.

 

حجت‌الاسلام مرتضوی اظهار کرد: شهدای خانطومان ویژگی خاص خود را دارند وقتی این شهیدان رفتند پرچم پیروزی را سرافزار کردند و مردم حس افتخار افرینی داشتند و بازگشت شان در این روزها عزت ایران را صدچندان کردند، از همه مردم تشکر می کنم که هم در شب وداع و هم در تشیع شهید سنگ تمام گذاشتند.
 

وی ادامه داد: برخی ها نادان هستند که می گویند شهدا برای پول می روند در حالی که هیچ چیز را نمی توان به قیمت جان و دوری از عزیزان قیمت گذاری کرد، ایا خودتان حاضر هستید این کار را بکنید.
 

حجت الاسلام مرتضوی با تاکید اینکه خدمت به مردم باید در سرلوحه کارها قرار بگیرد، بیان کرد: نوکری برای دیگران خفت است، اما خدمت به این مردم و خانواده های شهدا عزت، آقایی و سربلندی به همراه خواهد داشت.
 

وی در پایان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت رسول الله (ص)، امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، به تبیین سیره و سجایای اخلاقی امام حسن (ع) پرداخت و گفت: یکی از صفات برجسته آن حضرت، حِلم و بردباری ایشان بوده است، همان صفتی که نیاز مُبرم امروز جامعه ماست که اگر بتوانیم حتی ذرّه ای از این حلم و بردباری را در رفتارهای فردی و اجتماعی خود داشته باشیم، آن گاه بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی ما از بین خواهند رفت.

 

کد خبر 983746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha