عقلانیت انقلابی مبنای اقتدار ملی است

حجت‌الاسلام عادل‌پور مبنای اقتدار ملی را عقلانیت انقلابی خواند و گفت: قوام یافتگی فرهنگی، ثبات اقتصادی و قدرت دفاعی زمانی رخ می‌دهد که مبنای آن عقلانیت انقلابی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام محمد جواد عادل پور» ظهر امروز (جمعه ۲۵ مهر) در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه خرمشهر که در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی افسران دانشگاه‌های افسری را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: ما باید به سخنان مولا و رهبران با دقت گوش فرا دهیم؛ یکی از فرازها و محورهای صحبت های ایشان این بود که لازمه اقتدار ملی را در قوام و استحکام فرهنگی، استحکام و ثبات اقتصادی و قدرت دفاعی دانستند.

 

خطیب نماز جمعه خرمشهر با بیان اینکه این سه امر تشکیل دهنده اقتدار ملی هستند افزود: مبنای سه ضلع قوام فرهنگی، ثبات اقتصادی و قدرت دفاعی کشور عقلانیت انقلابی است، قوام یافتگی فرهنگی، ثبات اقتصادی و قدرت دفاعی زمانی رخ می دهد که مبنای آن عقلانیت انقلابی باشد و امروز اگر ما اقتدار دفاعی داریم و آن را در جنگ تحمیلی و سایر رویدادهای دیگری که تا به امروز رخ داد و آن را به نمایش گذاشتیم به دلیل وجود عقلانیت انقلابی بوده که در مسئله دفاعی توسط نیروهای مسلح ما رخ داده است.

 

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مسئله فقط در خصوص عقلانیت انقلابی است اضافه کرد: بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد که خوشبختانه کلیت حرکت نظام انقلاب اسلامی بر اساس عقلانیت انقلابی به عنایت و برکت اندیشه ولایت فقیه بوده است.

 

حجت الاسلام عادل پور اندیشه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری را برخاسته از اندیشه قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواند و تصریح کرد: خوشبختانه این حرکت، حرکت عقلانیت انقلابی است؛ البته جاهایی هم مشاهده کردیم که توسط برخی افراد، گروه ها و جناح های مختلف از این عقلانیت فاصله گرفته شده، هر کجا که ما موفقیت و پیشرفت داشتیم به عقلانیت انقلابی تمسک کرده ایم و هر جا هم دچار مشکل و چالش شدیم به همان اندازه از آن فاصله گرفته ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز امام و رهبری الگوی بدیعی از عقلانیت انقلابی را برای ما نمایانگر کردند که باید از آنها درس بگیریم و آنها را خوب بشناسیم.

 

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه عقلانیت انقلابی هم باید خوب شناخته شود ابراز کرد: امروز به عقلانیت انقلابی نیاز داریم، طبعا این مشخص است که اگر بخواهیم در مراکز تصمیم گیر و تصمیم سازان کارآمد کرده و استفاده کنیم باید از عناصر حزب الهی و انقلابی بهره ببریم.

 

وی با اشاره به مسئله فصل بارندگی به مدیران دستگاه های اجرایی و مدیریت ستاد بحران خوزستان و شهرستان خرمشهر هشدار داد و عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط مانند شهرداری و آب و فاضلاب و ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان باید از سال گذشته تاکنون مشکل آب های سطحی را برطرف، شبکه دفع فاضلاب را ترمیم، منهول ها را لایروبی، ایستگاه های پمپاژ را فعال می‌کردند.

 

حجت الاسلام عادل پور با بیان اینکه سرریز شدن فاضلاب در برخی مناطق بیانگر آن است که همچنان شبکه دفع فاضلاب با مشکل مواجه شود تاکید کرد: نه سیستم دفع آب های سطحی داریم و نه شبکه فاضلاب قوی و قابل اتکایی که خیالمان از بارندگی راحت باشد و مطمئنا با کمترین بارش در برخی از مناطق خرمشهر با مشکل جدی روبه رو خواهیم بود، لذا ستاد مدیرت بحران استان و شهرستان و همچنین دستگاه های مربوطه باید پیگیر باشند، چرا که مردم حساس هستند و از مسئولان می خواهند که به این مسائل رسیدگی جدی کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سال جهش تولید نیز اشاره کرد و ادامه داد: امسال سال جهش تولید است، همه مسئولان موظفند از تولید داخلی حمایت کنند، این حمایت ها شامل رفع موانع، اعطای تسهیلات بانکی، خرید محصولات و ... برای تولیدکنندگان است.

 

امام جمعه خرمشهر به مشکلات برخی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: متاسفانه طبق گزارشات واصله برخی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای کوچک، دچار مشکل شده اند اما نوع مشکلاتشان بسیار تعجب برانگیز بوده و عمده مشکلات تولیدکنندگان عدم خریداری محصولات آنها در داخل شهرستان است و دلیل آن هم این است که برخی مسئولان امحاگری می کنند، مثلا برخی از واحدهای تولیدی ماسک به دلیل عدم فروش تولیدات خود در آستانه تعطیلی هستند و سخنشان این است که می گویند محصولات از خارج شهرستان وارد می شود.

 

وی تصریح کرد: اگر مجوز داشته باشند و از نظر کیفیت و قیمت مورد تایید هستند چرا از آنها خریداری نمی شود و از خارج شهر وارد می کنید؟ از این مسئله گلایه مند هستیم چرا که این عمل خیانت به شهرستان است.

 

کد خبر 983751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha