فرودگاه ارومیه به نام شهید «مهدی باکری» نامگذاری شد

محمد مهدی شهریاری گفت: باتوجه به رشادت های شهید مهدی باکری که از سرداران به نام دوران دفاع مقدس هستند فرودگاه ارومیه به نام این شهید والامقام نامگذاری شد.

«محمد مهدی شهریاری» در حاشیه بازدید از فرودگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: فرودگاه بین المللی ارومیه به نام شهید باکری با توجه به درخواست های صورت گرفته و موافقت وزیر راه و شهرسازی اجرایی شد.

 

استاندار آذربایجان غربی افزود: نباید اجازه دهیم نام و یاد و همچنین رشادت های شهیدان در جامعه کمرنگ شود و شاید  این کمترین کاری است که از دستمان بر می آید.

 

 وی با بیان اینکه در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی این درخواست مطرح شد، تصریح کرد: بعد از موافقت صورت گرفته بلافاصله فرودگاه ارومیه به اسم شهید باکری نامگذاری شد.

 

گفتنی است، شهید مهدی باکری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلال جنگ ایران و عراق فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت وی در عملیات بدر در روستای «حریبه» بر اثر اصابت گلوله مستقیم نیروهای عراقی به فیض شهادت نائل آمد.

 

در این میان گروهی داوطلب برای بازگرداندن پیکر وی اقدام کردند که در حال بازگشت قایق آن ها مورد اصابت موشک آرپی‌جی قرار گرفت و پیکر آنان در اروند رود مفقود شد.

 

دو برادر دیگر مهدی باکری به نام های علی باکری و حمید باکری نیز به ترتیب در جریان انقلاب و جنگ ایران و عراق به شهادت رسیدند.

کد خبر 983785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha