رفع تصرف ۵۸ هکتار از اراضی وقفی شهرستان سنندج

آرمان شریفی از رفع تصرف ۵۸ درصد از اراضی وقفی شهرستان سنندج خبر داد و گفت: ارزش ابن اراضی رفع تصرف شده ۲۰۰ میلیارد تومان است.

آرمان شریفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: رفع تصرف از ۵۸ هکتار اراضی وقفی شهرستان سنندج با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد تومان از اقدامات اوقاف این شهرستان در سال جاری بوده است که منجر به احیای اراضی وقفی شده است.

 

وی افزود: محدوده اراضی وقفی رفع تصرف شده حصارکشی شده تا مجدد مورد تصرف قرار نگیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین امسال اجرای چند پروژه عمرانی از محل موقوفات سنندج در اولویت قرار گرفت که امام‌زاده هاجره‌خاتون، بانو نصرت نورافشان و باغ ژاله از جمله این پروژه‌ها است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج اعلام کرد: برای اجرای پروژه‌های عمرانی یاد شده پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

 

شریفی تعمیر ۷۵ مسجد در سنندج، پرداخت حقوق خادمین مساجد به مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات، توزیع ۶ هزار سبد کالا بین نیازمندان و اجرای طرح مهر تحصیلی به منظور اهدای ۶۰۰ بسته تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده توسط اوقاف و امور خیریه سنندج در سالجاری بوده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۱۰ فقره جهیزیه به ارزش هر جهیزیه ۱۵ میلیون تومان از محل موقوفات شهرستان سنندج به نوعروسان اهدا شده است.

 

وی در پایان گفت: اوقاف سنندج از ابتدای سالجاری تاکنون به لحاظ درآمدی ۲۰۰ درصد و از نظر هزینه‌کرد ۳۰۰ درصد نسبت به ۶ماهه سال گذشته رشد داشته است.

کد خبر 983815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha