نهادهای مسئول با گرانفروشی برخورد کنند

آیت الله حسینی خواستار نظارت مسئولان بر بازار شد و گفت: باید با افرادی که از وضعیت بازار سوء استفاده می کنند، برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (25 مهر ماه) در خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: پیغمبر اسلام فرمود: «انسان زمانی از متقین محسوب می شود که با جدیت نفس خود را محاسبه کند، زیرا باید بداند امورات به چه صورت و با کدام وجه می گذرد، آیا این موضوعات در چهار چوب حرام یا حلال الهی است؟».

 

امام جمعه شهر یاسوج به رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از ابعاد مهم و شخصیت نبی مکرم اسلام بعث او بود.

 

وی یکی از شاهکارهای خداوند متعال را بعثت پیامبر اعظم (ص)ردانست و ادامه داد: وقتی خداوند بخواهد خود را معرفی کند با بعثت پیامبر خود را معرفی می کند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: مردمی که دچار انحراف فکری و اخلاقی شدند، پیامبر در بین آنها حضور یافته و آنها را به رشد، تکامل فکر و اخلاق هدایت کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دغدغه جاهلیت عرب را توجه به امورات احشام خود دانست و گفت: با ظهور پیامبر آنها به خالق نظام هستی، اخلاق والای انسانی و الهی اندیشیدند.

 

وی ضمن تلاوت آیاتی از قرآن مجید، تاکید کرد: عقل در وجود همه انسان ها قرار دارد اما اگر در پرتو وحی قرار نگیرد، چه بسا خطرناک خواهد بود.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: امروز با همه پیشرفت ها ترس و وحشت ها هر روز بیشتر می شود، زیرا زمینه بروز جنگ، تجاوز و قتل در بین انسان ها وجود دارد و یکی از دلایل این موضوع، مغلوب شدن عقل در برابر هواهای نفسانی انسان است.

 

امام جمعه شهر یاسوج تاکید کرد: زمانی که عقل در پرتو وحی قرار گرفت، کرامت های انسانی، اخلاقی و الهی با تبعیت از تعالیم حیات بخش دین اسلام ظهور و بروز پیدا می کنند.

 

وی اظهار کرد: اگر تعالیم الهی نبود، کدام عقل می توانست نسبت به حلال و حرام الهی آموزش و یادگیری داشته باشد؟ .

 

آیت الله حسینی ادامه داد: یک انسان درس نخوانده کتابی جامع و کامل از جانب خدا بر بشر تعلیم داد که زندگی بشر را دچار تحول و رشد و دگرگونی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: امام رضا (ع) فرمود: «به شیعیان من بگویید ثواب زیارت من معادل هزار حج است» و در فرازی دیگر « زیارت آن امام اگر با شناخت باشد، معادل هزار هزار ثواب شمرده شده است».

 

وی ضمن تاکید بر اینکه قیمت ها به صورت افسار گسیخته بالا می رود، ادامه داد: هر چند بخشی از قیمت ها به دلیل مشکلات اقتصادی است، اما بخشی دیگر مربوط به کم شدن نظارت ها بر بازار است.

 

آیت الله حسینی خواستار برخورد تعزیرات و اصناف با افرادی که سوء استفاده می کنند شد و تاکید کرد: در این شرایط وقتی مردم در فشار قرار دارند خیانت اقتصادی جنایت محسوب می شود، بنابراین باید برخورد جدی با این تخلفات صورت گیرد.

 

امام جمعه شهر یاسوج به روز استاندارد اشاره کرد و گفت: رعایت کیفیت در تولیدات مد نظر قرار گیرد و باید کیفیت ها افزایش پیدا کنند.

کد خبر 983818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha