۱۰ شهرستان استان یزد در وضعیت قرمز کرونایی/ بستری ۵۹۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان

سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از بستری ۵۹۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان یزد در وضعیت قرمز کرونایی قرارگرفته‌اند.

ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، از بستری ۵۹۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند اظهار داشت: ۹۵ بیمار نیز به دلیل حاد بودن شرایط، در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرارگرفته‌اند.

سلمانی افزود: هم‌چنین در حال حاضر، ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در بخش اورژانس بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد به وضعیت شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 10 شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان، تأکید کرد: همشهریان از حضور در تجمعات، دورهمی های خانوادگی و سفر جدا خودداری کرده و استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم زنجیره انتقال این بیماری را کاهش دهیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان یکی از مهمترین علت‌های افزایش آمار بیماران کرونایی را دورهمی های خانوادگی اعلام کرد و افزود: متأسفانه در این مورد شاهد انتقال از افراد مختلف خانواده به یکدیگر بودیم که اگر خانواده به این مسائل دقت بیشتری داشته باشند بدون شک می‌توان آمارها را کاهش داد.

کد خبر 983837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha