جزیره هرمز  ظرفیتی بی‌نظیر در حوزه گردشگری دریایی دارد

بخشدار هرمز گفت: جزیره هرمز ظرفیتی بی‌نظیر در حوزه گردشگری دریایی دارد و از همه ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی در استان هرمز گان استفاده می‌کنیم.

سید «مجدالدین حسینی» صبح امروز (۲۶ مهرماه) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، با اشاره به سیاست منطقی و به جای نماینده عالی دولت در امر توجه ویژه به صنعت گردشگری بویژه در جزیره هرمز گفت: جزیره هرمز یکی از نقاط بسیار مستعد استان هرمزگان برای توسعه گردشگری دریایی و طبیعی است.

 

بخشدار هرمز ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی برای ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری در جزیره هرمز آغاز شده که از جمله آن می‌توان به احداث جاده رینگ دور جزیره به همراه نور و مسیر پیاده رو و دوچرخه سواری، ایجاد مبلمان مناسب شهری و ساحلی، تأمین و تعویض نور در سطح شهر، توسعه و لایروبی بندر چندمنظوره جزیره هرمز اشاره کرد.

 

حسینی خاطر نشان کرد: مراکز اقامتی و بوم گردی‌های مناسبی نیز در جزیره هرمز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث می‌باشد که تمامی این امکانات موجب افزایش جذب گردشگر در این جزیره و ایجاد اشتغال هرچه بیشتر و درآمدزایی برای مردم جزیره هرمز خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: ایجاد مجموعه های جدید گردشگری و اقامتی در جزیره هرمز رو به رشد است و با استقبال خوب بخش خصوصی و حمایت دولت، مجموعه های گردشگری و تفریحی با امکانات مناسب در این جزیره در حال احداث هستند که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

 

نماینده دولت در هرمز ادامه داد: تمام تلاش ما این است که سرمایه گذاران بیشتری جهت فعالیت در جزیره هرمز حضور یابند تا صنعت بومی شده گردشگری این جزیره رونق هرچه بیشتری پیدا کند.

 

بخشدار هرمز افزود: با اقداماتی که در جزیره هرمز در حال انجام است، امکانات و زیرساخت‌های این جزیره به سطح مطلوبی خواهد رسید تا گردشگران به خوبی بتوانند از سواحل و طبیعت زیبای این جزیره دیدن کنند.

 

حسینی اظهار داشت: جزیره هرمز ظرفیتی بی‌نظیر در حوزه گردشگری دریایی دارد و از همه ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی در استان هرمز گان  استفاده می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اجرایی شدن مرحله اول فاز نخست رینگ دور جزیره هرمز اعلام کرد: در این مرحله تا بحال ۱۲ کیلومتر طول جاده سواره رو با عرض هفت متر، ۳ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری به عرض 2.۵ متر و پیاده رو مفروش به بلوک بتنی با عرض ۲ متر با اعتبار قریب به ۳۰۰ میلیارد  انجام شده است.

 

بخشدار هرمز افزود رینگ دور جزیره با مشارکت و همکاری بنیاد برکت آغاز شد که تا کنون بنیاد برکت برای این قرارداد مبلغ ۶۰ میلیارد هزینه نموده است، و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی های بوجود آمده و مدیریت استاندار محترم بزودی شاهد تفاهم نامه جدید اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد برکت و ادامه روند تکمیل فاز نخست و اجرای ۱۰ کیلومتر باقیمانده خواهیم بود.

 

حسینی بیان داشت: رویکرد استاندار هرمزگان در بهبود اقتصاد جزیره هرمز طی ۳ سال اخیر با رونق گردشگری پایدار پیگیری و اجرایی و باعث ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم این جزیره شده است.

 

بخشدار جزیره هرمز اظهارداشت: توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورها و پایه‌های اساسی بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است و ما چاره‌ای جز جدا شدن از اقتصاد نفتی نداریم و یکی از راه‌ها بسیار مناسب، صنعت گردشگری برای ارز آوری است، که جزیره هرمز با پتانسیلهای خود می تواند در زمینه گردشگری دریایی، ساحلی، زیست محیطی، زمین شناسی نقش بسازی ایفا نماید.

 

وی عنوان کرد: نبود اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از مشکلات این جزیره زیبا و خارق العاده و نگرانی مردم جزیره می باشد و بتواند هدایت کننده گردشگری با تعریف توسعه صنعت گردشگری مد نظر نماینده عالی دولت در استان به نحو احسنت باشد، که با تدابیر استاندار محترم در حال پیگیری حل این معظل هستیم.

 

حسینی در پایان با اشاره به آئین فرهنگی آب و خاک مقاومت که بزودی اجرا خواهد شد، گفت: همه باید در کنار یکدیگر تلاش کنیم تا چهره زیبا و منحصر بفرد این جزیره را بیش از پیش هم از لحاظ محتوای فرهنگی هم از لحاظ جاذبه های گردشگری به همگان معرفی نمائیم.

 

کد خبر 983870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha