۲۴ روضه خانگی به همت کانون سیدالشهدا(ع) در آستارا برگزار شد

به مناسبت دهه آخر صفر، ۲۴ روضه خانگی به همت کانون فرهنگی و هنری سیدالشهدا(ع) در منازل شهروندان آستارایی برگزار شد.

«قربانعلی عاطفی» امروز(شنبه، ۲۶ مهر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا اظهارکرد: از آنجایی که شرایط برگزاری مراسم‌های عزاداری و حضور مردم در مساجد و هیئت ها امسال نسبت به سال‌های قبل میسر نبود، برگزاری روضه‌های خانگی تجربه بسیار خوبی بود که بسیاری از خانواده‌ها آن را برگزار کردند.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری سیدالشهدا(ع) مسجد امام حسین(ع) شهرک عباس آباد بندر آستارا به برگزاری ۲۴ روضه خانگی در منازل شهروندان آستارایی اشاره کرد و افزود: در برگزاری روضه های خانگی تمام پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شد.

 

وی تصریح کرد: محافل قرآنی، سخنرانی، قرائت ادعیه و زیارت ها از جمله برنامه های، روضه های خانگی در منازل شهروندان آستارایی بود.

 

عاطفی گفت: در جریان برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم و صفر مردم نشان دادند که ویروس منحوس کرونا هم نمی ‌تواند از ارادت آنها به اهل بیت(ع) کاهش دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: روضه های خانگی به عنوان یکی از قدیمی ترین سنت های عزاداری در میان مردم ایران، همواره از اهمیت خاصی نزد عزاداران برخوردار بوده و اکثر آنهایی که ارادت خاصی به خاندان اهل بیت(ع) داشته اند، بی شک یا بانی یا مستمع روضه ها بوده اند.

 

عاطفی گفت: روضه ها به ساده ترین شکل ممکن در منازل شهروندان آستارایی برگزار شد و تنها هدف بانیان و مستمعان اقامه عزا برای خاندان اهل بیت (ع) بود.

کد خبر 983907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha