راه اندازی پویش «لبخند رضایت» با هدف تهیه گوشی برای دانش آموران نیازمند در همدان

امیدی ساکت گفت: سازمان بسیج دانش آموزی همدان اقدام به راه اندازی پویشی جدید با نام «لبخند رضایت» در قالب کمک‌های مومنانه از سوی فرهنگیان و دانش آموزان استان، جهت تهیه گوشی هوشمند و تبلت برای دانش‌اموزان نیازمند کرده است.

«محمد تقی امیدی ساکت»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در کشور 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید فرهنگی وجود دارد که از این تعداد 1076 شهید دانش آموز و 219 شهید معلم متعلق به استان همدان است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان اشاره‌ای به اقدامات این مجموعه از زمان شیوع کرونا تا زمان حال داشت و افزود: بسیج دانش آموزی از همان آغازین روزهای شیوع کرونا، هم پای دیگر اقشار وارد میدان شد و اقدامات بسیار خوبی را در این حوزه رقم زد.

وی اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا، 130 گروه جهادی در قالب هزار و 203 نفر در امور مختلف به کار گرفته شدند که می‌توان به ضد عفونی هزار و 744 مکان شامل 980 مدرسه، بانک، معابر عمومی، میادین و... اشاره کرد.

امیدی ابراز کرد: در این ایام با نظارت دانشکده بهداشت و درمان، 140 هزار و 800 ماسک، 22 هزار و 200 جفت دستکش و 4 هزار و 380 لیتر محلول ضدعفونی توسط دانش آموزان بسیجی استان تهیه و در میان نیازمندان سراسر استان توزیع شد، این در حالی است که دانش آموزان در توزیع محلول های ضدعفونی و ماسک‌های تولیدی دیگر مجموعه‌ها نیز همکاری داشته اند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان ادامه داد: 54 مورد همکاری از سوی دانش آموزان بسیجی استان در مکان‌های ایست و بازرسی، 40 هزار و 477 آموزش چهره به چهره در بحث غربالگری در قالب طرح «همیاران بهداشت سلامت» و تهیه 209 مورد کلیپ آموزشی و تصویری نیز فعال بوده اند.

وی گفت: شناسایی 6 هزار و 789 خانوار نیازمند در استان، تهیه و توزیع 7 هزار و 317 بسته معیشتی، 13 هزار و 665 بسته بهداشتی، تهیه 47 مورد گوشی و تبلت برای دانش اموزان نیازمند استان، توزیع 8 هزار و 592 پرس غذای گرم و 1 هزار و 955 کیلو گوشت در میان نیازمندان از دیگر اقدامات قابل توجه بسیج دانش اموزی استان در ایام کرونا است.

امیدی با اشاره به اینکه این کمک‌ها، بالغ بر 3 میلیارد و 841 میلیون ریال شد ابراز کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری موضوع کمک‌های مومنانه را مطرح فرمودند، دانش آموزان وارد کار شده و با اجرای پویش«قلک‌های کریمانه» و «مواسات مومنانه» در مدارس مجری طرح بهنام محمدی»به ندای رهبر خویش لبیک گفتند.

وی با اشاره به اینکه ما کمک‌های خود را در مناطق هدف خود تویع می‌کنیم ادامه داد: این در حالی است که 551 کارت هدیه 200 هزار تومانی از طرف بنیاد ملی علوی به دانش آموزان نیازمند مدارس مجری طرح بهنام محمدی اهدا شد.

امیدی گفت: سازمان بسیج دانش آموزی استان به تازگی اقدام به راه اندازی پویشی جدید با نام «لبخند رضایت» در قالب کمک‌های مومنانه فرهنگیان و دانش آموزان اما اینبار نه از نوع اقلام غذایی، بلکه کمک به تهیه گوشی هوشمند و تبلیت برای دانش اموزان نیازمند کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که پویش «همکلاسی مهربان» نیز در شهریور ماه سال جاری و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به همت دانش آموزان بسیجی در راستای تهیه نوشت افزار تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند در استان راه اندازی شد که درآن هزار و 561 بسته تحصیلی به ارزش 274 میلیون و 353 هزار تومان تهیه و در میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

 این مقام مسئول بیان کرد: تابستان امسال 611 دانش آموز دختر و پسر بسیجی، 59 فرهنگی و 15 طلبه از استان با حضور در مناطق محروم در قالب طرح هجرت به فعالیت در 66 عرصه مختلف همچون رنگ آمیزی، ترمیم و مرمت مدارس و ... پرداختند.

 

 

 

کد خبر 984001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha