۱۶۰ سایت جدید اینترنت تلفن همراه در گلستان راه اندازی می شود

عرب گفت: در قالب پروژه فاز هشت حدود ۱۶۰ سایت جدید اینترنت تلفن همراه در استان گلستان راه اندازی می شود.

«علی عرب» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: پروژه بسیار بزرگی برای توسعه شبکه اینترنت همراه اول به نام فاز هشت در سطح استان گلستان در حال اجرا است و در این پروژه قریب به 160 سایت جدید در گلستان راه اندازی خواهد شد که بخش عمده ای از این سایت ها در نقاط جاده ای و روستایی راه اندازی می شود.

 

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه گلستان ادامه داد: همچنین حدود 240 سایت قبلی نیز ارتقاء می یابند و شبکه اینترنت برخی از سایت به «3G» و «4G» ارتقاء پیدا می کند که با اجرای این پروژه وضعیت شبکه اینترنت همراه اول در استان گلستان بهبود می یابد.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر با پروژه ای که در سال 95 و 96 تحت عنوان فاز هفت در استان گلستان اجرا شده تمامی نقاط شهری گلستان تحت پوشش کامل شبکه اینترنت پرسرعت «3G» و «4G» قرار گرفتند اما گاهی اوقات موانع طبیعی، ساخت و سازها و وجود ساختمان های مرتفع موجب می شود برخی از نقاط پوشش مناسب اینترنت را نداشته باشد.

 

عرب گفت: هیج شبکه ای در دنیا نمی تواند ادعا کند که پوشش 100 درصدی شبکه اینترنت را تأمین کرده و هیچ نقطه کوری وجود ندارد، البته از لحاظ فنی ممکن است سراسر منطقه تحت پوشش شبکه اینترنت باشد اما برخی موانع نقطه کور ایجاد می کند.

 

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه گلستان با بیان اینکه در موضوع اینترنت تمامی اپراتورها پس از رعایت استانداردهای لازم موفق به دریافت مجوز می شوند، خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ، مالکان واحدهای مسکونی به دلیل اعتراض مردم از ایجاد سایت اینترنت ممانعت می کنند حال آنکه ما برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت مجبور به نصب دکل ها در مناطق شهری هستیم.

 

کد خبر 984031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha