تشریح گزارش ناجا/ تحقق پلیس هوشمند در استان کرمان، اولویت دار تر از دیگر نقاط کشور است

سردار ناظری با اشاره به اهمیت تحقق پلیس هوشمند و از طرفی نقش کرمان در تأمین امنیت کشور گفت: قطعاً تجهیز و هوشمند سازی پلیس در این استان اولی تر از نقاط دیگر کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری یکشنبه (27 مهر) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت هفته ناجا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی گفت: به دلیل تقارن هفته نیروی انتظامی با ایام اربعین و ایام پایانی دهه صفر و همچنین به جهت رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی به واسطه انتشار ویروس منحوس کرونا، هفته بزرگداشت نیروی انتظامی از امروز با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در سراسر کشور شروع می شود و با اولین روز ربیع الاول تقارن پیدا کرده، بسیار مبارک است.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان افزود: هفته نیروی انتظامی فرصت بسیار مغتنمی برای بازنمایی از جلوه های خدمات ارزشمند و تصویر واقعی پلیس و جلب مشارکت بیشتر مردم و مسئولین و سازمان هایی است که در تأمین نظم و امنیت در کشور دخیل هستند.

 

 

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی «با هم برای امنیت و سلامت» نامگذاری شده است؛ به دو نعمت«امنیت و سلامت» اشاره و تأکید کرد: همه ما باید هم در حوزه تأمین سلامت و شکست ویروس منحوس کرونا و هم در تأمین امنیت پایدار تلاش کنیم.

 

 

ناظری اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی همپای مدافعان سلامت از اولین روزهای انتشار ویروس در خدمت مردم بوده و هست و عزیزانی را هم تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده که هم در مقابله با این ویروس و هم در خدمت رسانی به مردم به این بیماری مبتلا شدند و تعدادی از همکاران هم در این ایام بستری هستند.

 

 

وی ادامه داد: مشارکت مردم و سازمان ها و نهادهای متولی در سنوات گذشته در کشور و به خصوص در استان کرمان کمک بسیار ارزشمندی در ارتقای نظم و امنیت جامعه بوده لذا همگی باید برای امنیت و سلامت پایدار در کنار مدافعان سلامت و مدافعان امنیت قرار بگیریم.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز نیروی انتظامی براساس افق گام دوم انقلاب اسلامی برای رسیدن به پلیس در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند مؤلفه های بسیار زیادی از جمله هوشمند سازی پلیس است.

 

 

وی گفت: تحقق پلیس هوشمند و هوشمند سازی یکی از اولویت های جدی ناجا است که در این راستا اقدام به راه اندازی قرارگاه طرح هوشمند سازی شده و در استان کرمان با توجه به شرایط و موقعیت بسیار حساسی که دارد در تأمین امنیت کشور عزیزمان نقش بسیار مهم، ارزشمند و تأثیرگذاری را ایفا می کند قطعاً  تجهیز پلیس و هوشمند سازی پلیس اولی تر از خیلی از نقاط کشور خواهد بود.

 

 

سردار ناظری بیان کرد: با همت همه اعضای شورای تأمین به خصوص استاندار کرمان، گام های بلندی در استان در راستای هوشمند سازی پلیس برداشته ایم؛ تجهیز شهرها و مخصوصاً شهرستان کرمان به سامانه های پایش تصویری یکی از گام های بلندی بود که در انتقال تصاویر و مدیریت بهره برداری از سامانه های نظارت تصویری در پلیس گام بلندی هم در بهره گیری پلیس از تکنولوژی و تجهیزات الکترونیکی روز و هم در جهت پیشگیری جرائم است.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان اظهار کرد: گام دیگر در حوزه پهپاد و تجهیز پلیس استان به سامانه پهباد و بهره برداری پلیس از این امکان ارزشمند در سطوح مختلف است که نقش مهمی در تأمین امنیت کویر خواهد داشت.

 

 

وی با اشاره به نقش پلیس در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: نیروی انتظامی در کنار سایر رزمندگان در قالب 3 نیروی کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری و شهرداری هم در راه اندازی لشکر روح الله و هم تیپ های پلیس و گردان های 40 گانه ژاندارمری از اولین روزهای شروع جنگ تحمیلی در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد و بیش از 8 هزار شهید نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس داده و اولین شهید استان در دوران دفاع مقدس از نیروهای انتظامی بود و امروز هم نیروی انتظامی همچنان با اقتدار تأمین نظم و امنیت در اقصی نقاط استان کرمان در اختیار دارد.

 

 

سردار ناظری ادامه داد: با پشتیبانی دستگاه قضا، اعضای شورای تأمین استان، سپاهیان و بسیجیان دلاور و ایثارگری و مجاهدت و تلاش و همت همرزمان در استان کرمان که برگرفته از مکتب حاج قاسم سلیمانی است و امروز با الگوگیری از این مکتب تلاش می کند،  نیروی انتظامی کرمان در بخش های مختلف می درخشد و تأمین نظم و امنیت را برعهده دارد.

 

 

وی افزود: پلیس با اقتدار با مخلّین نظم و امنیت، اشرار و قاچاقچیان در بخش های مختلف برابر قانون برخورد می کند و از سوی دیگر یار مهربان و رئوف برای مردم است؛ امروز پلیس به عنوان یکی از سازمان های موفق استان کرمان توسط مسئولین و مردم قلمداد می شود که به این توفیق هم افتخار می کنیم.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با بیان عملکرد این نهاد از مهرماه سال گذشته تاکنون ادامه داد: با همکاری مردم و تلاش همکاران ما در حوزه تصادفات رانندگی کاهش 19 درصدی را طی یکسال گذشته و کاهش 26 درصدی از ابتدای امسال داشتیم.

 

 

وی گفت: کاهش 16 درصدی متوفیان سوانح رانندگی استان کرمان با همکاری خوب مردم و نقش ارزشمند رسانه ها در یک سال گذشته، کاهش 12 درصدی مجروحین تصادفات رانندگی از افتخارات همکاران در پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر که منجر به کشف 160 تن انواع مواد مخدر در استان شد و افزایش کشف 51 درصدی آن از سال گذشته تاکنون و رتبه اول کشف مواد مخدر در کشور در سال جاری از دیگر موارد است.

 

 

سردار ناظری خاطر نشان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاقچیان کالا با توجه به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا در حوزه نامگذاری امسال بیش از 42 درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق و 2 هزار به ارزش 87 میلیارد ریال ارزش این کالاها است.

 

 

وی ادامه داد: افزایش 18 درصدی کشفیات سلاح، 34 درصدی مشروبات الکلی، 64 درصدی کشف نسبت به وقوع سرقت ها و افزایش 53 درصدی کشف قتل ها و دستگیری قاتلان از افتخارات همرزمان بنده در نیروی انتظامی استان کرمان بوده است.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان اظهار کرد: در سرقت های مسلحانه کاهش 26 درصدی و افزایش 15 درصدی کشف و وقوع آن در استان داشتیم و علیرغم تلاش در حوزه فضای مجازی که هشدار و آلارمی برای همه مسئولین است، افزایش 34 درصدی وقوع جرائم در فضای مجازی داشتیم و افزایش 49 درصدی کشف جرائم در این حوزه نیز که در رتبه دوم قرار داریم اما افزایش آن هشداری برای پیشگیری در این خصوص است.

 

 

وی بیان کرد: طی یک سال اخیر، نزدیک به 2 میلیون تماس  با سامانه 110 در استان و بیش از 4 میلیون انواع خدماتی بوده که در حوزه های راهنمایی و رانندگی به مردم تقدیم کردیم.

 

 

کد خبر 984095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha