تلاش منامه و تل آویو برای بازکردن سفارتخانه

یکی از منابع رسانه ای در رژیم صهیونیستی از هدف سفر یک هیئت صهیونیستی و آمریکایی به منامه بحرین پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، پایگاه عبری زبان «واللا» با انتشار گزارشی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی و دولت بحرین قرار است امروز (یکشنبه 27 مهر 1399) توافقنامه اولیه را برای برای برقراری روابط دیپلماتیک بین دو طرف و بازکردن سفارتخانه در منامه و تل آویو امضاء کنند.

 

در این گزارش آمده است: مسئولان رژیم صهیونیستی و آمریکایی تاکید کردند که نمایندگان این کشورها در منامه بیانیه مشترکی را برای اعلام برقراری روابط دیپلماتیک و بازکردن سفارتخانه امضاء خواهند کرد.

 

این پایگاه عبری زبان اعلام کرد: «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا و « آوی برکوویتز» معاون مشاور ارشد کاخ سفید در منامه برای امضای این بیانیه مشترک حضور دارند.

 

در این گزارش آمده است: مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این بیانیه مشترک دو صفحه ای نوعی توافق موقت بین رژیم صهیونیستی و بحرین خواهد بود. همچنین گامی به سمت بیانیه صلح است که در 15 سپتامبر در کاخ سفید بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی  و «عبداللطیف الزیانی» وزیر امورخارجه بحرین امضاء شد.

 

این پایگاه خبری اعلام کرد: نمایندگان دولت بحرین برای امضای توافقنامه موقت در این مرحله به شکل «بیانیه مشترک» تلاش کردند، زیرا انتقادهای داخلی بسیاری ضد عادی سازی روابط انجام شده است.

 

احتمال می رود که «آلون اوشبیز» مدیر کل وزارت امور خارجه و «مائیر بن شبات» مشاور امنیت رژیم صهیونیستی در مراسم امضای این بیانیه مشترک حضور داشته باشند.

کد خبر 984145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha