۵۰ درصد گلستانی ها  بهداشت فردی را برای مقابله با کرونا رعایت می کنند/ بندرگز در وضعیت قرمز کرونا

جعفری گفت: ۵۰ درصد مردم استان گلستان بهداشت فردی را رعایت می کنند و ۴۸ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند و ۴۷ درصد نیز از پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» صبح امروز (یکشنبه ۲۷ مهر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در 27 مهر اظهار کرد: در استان گلستان 6 شهرستان در وضعیت سفید، دو شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه شهرستان بندرگز در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد، ادامه داد: مردم در شهرستان بندرگز کمتر از ماسک استفاده می کنند و در هفته های گذشته دو سه مراسم ختم بزرگ در این شهرستان برگزار شده است.

 

جعفری بیان کرد: تا اوایل خرداد وضعیت بروز بیماری در شهر و روستا برابر بوده اما پس از آن میزان بار بستری بیماران در شهرها افزایش پیدا می کند.

 

وی گفت: کمیته های سلامت روستا در میزان بار کاهش شیوع ویروس کرونا در روستاها موثر بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در استان گلستان 50 درصد بهداشت فردی را رعایت می کنند و 48 درصد مردم از ماسک استفاده می کنند و 47 درصد نیز از پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

 

جعفری با بیان اینکه در صنعت میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر رعایت می شود، افزود: در مشاغل و مردم پروتکل های بهداشتی به درستی رعایت نمی شود و تجمعات مختلف برگزار می شود و با توجه به اینکه از این ماه میزان برگزاری مراسم های عروسی افزایش پیدا می کند باید به این مسئله فکری کنیم.

 

وی گفت: برگزاری مراسم و برنامه های توسط سازمان ها، نظارت بر فعالیت های آموزشی و ورزشی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن اهتمام شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: توقف در تفرجگاه های استان باید ممنوع شود و همچنین در تعطیلات باید مانع از اسکان مسافران در تفرجگاه ها شویم و همچنین اصناف و صنایع باید موظف باشند که پروتکل های بهداشتی در واحدهای زیرمجموعه آنها رعایت شود.

 

کد خبر 984150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha