آغاز توزیع بذر گندم اصلاح شده در کوار و جهش تولید

جوکار گفت: : با هدف افزایش بهره وری و پایداری تولید در شهرستان کوار، توزیع بذر گندم اصلاح شده «پرورشی-مادری» و گواهی شده در بین کشاورزان کوار آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول جوکار»، امروز (یکشنبه 27 مهر) از توزیع بذر گندم اصلاح شده در کوار خبر داد و به خبرنگاران گفت: با هدف افزایش بهره وری و پایداری تولید در شهرستان کوار، توزیع بذر گندم اصلاح شده «پرورشی-مادری» و گواهی شده در بین کشاورزان کوار آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کوار افزود: این اقدام در افزایش بهره وری و پایداری تولید نقش موثری دارد و  پیش بینی توزیع بیش از 700 تن بذور اصلاح شده از ارقام خلیل، مهرگان، سیروان، ترابی، بهاران و طلایی بین کشاورزان کوار شده است.

وی اضافه کرد: توزیع بذرهای جدید همچون «خلیل» و «ترابی» در سال زراعی گذشته در کشت کشاورزان کوار تاثیر مطلوبی بر جای داشته است.

جوکار تاکید کرد: جهاد کشاورزی همزمان با توزیع بذر به ارائه آموزش و توصیه های فنی برای کشت با دستگاه های کارنده، رعایت تاریخ کاشت و مقدار بذر مصرفی نیز کرده است و بهره برداران می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی این شهرستان بذر مورد نیاز خود را تامین کنند.

کد خبر 984186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha