افزایش بی ضابطه میزان حضور نسل جدید در فضای مجازی، نگران کننده است

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: افزایش بی ضابطه میزان حضور نسل جدید در فضای مجازی، خطرناک و نگران کننده است.

«فائزه حسین خانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که در حال حاضر نسل جدید، بخش قابل توجهی از وقت شبانه روز خود را صرف فضای مجازی می کند، ابراز داشت: بنابر آخرین بررسی ها و پژوهش ها، نوجوان ها و جوان ها بین 6 تا 11 ساعت از شبانه روز خویش را به حضور در فضای اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی اختصاص می دهند و این درحالی است که به تدریج شاهد افزایش سهم حضور نوجوان ها در اینستاگرام هستیم.

 

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب افزود: با وجود این میزان حضور، متأسفانه هنوز آن طور که باید و شاید خانواده ها نسبت به آموزش سواد رسانه ای فرزندان خود دغدغه و جدیت ندارند، کما این که در نظام آموزشی نیز سهم بسیار اندکی از فعالیت های آموزشی به این مهم اختصاص پیدا می کند.

 


وی همچنین گفت: اهمیت و ضرورت توجه به سواد رسانه ای به ویژه در شرایطی که دشمن با همه امکانات و توان خود در جنگ نرم فرهنگی به دنبال ضربه زدن به فرهنگ و باورها و اعتقادات ماست، صدچندان می شود ، کما این که به فرموده مقام معظم رهبری ما در عرصه فضای مجازی باید تودهنی بزرگی به دشمن بزنیم و یکی از الزامات این کار، فعالیت قوی و هدفمند در جهت توسعه سواد رسانه ای در جامعه و از جمله در رابطه با نسل جدید است.

 


این کارشناس و فعال رسانه ای در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی فضای مجازی نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مردم به خصوص جوانان و نوجوانان تحت تأثیر فرهنگ غربی دچار معضل پرخوری رسانه ای شده اند کما این که آمار حضور آن ها در شبکه های اجتماعی آن هم به شکل غیرهدفمند و بی ضابطه نشانگر همین قضیه است.

 


وی افزود: گاهی اوقات افراد در فضای مجازی حتی متوجه اشباع شدن خود هم نیستند و از این رو می بینیم که به دلیل عدم آموزش و مهارت لازم و نداشتن سواد رسانه ای در زندگی خود تحت تأثیر تبعات نامطلوب فضای مجازی، دچار مشکلات عدیده ای می شوند و در ضمن خانواده هایشان نیز به نوعی درگیر این مسایل می گردند.

کد خبر 984191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha