«آرتیگرام»، شبکه اجتماعی هنری برای نمایش و فروش آثار هنرمندان

هنرمند نقاش از راه اندازی شبکه «آرتیگرام» خبر داد و گفت: این شبکه اجتماعی هنری برای نمایش و فروش آثار هنرمندان و همچنین بحث و گفتگوهای هنری راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  شبکه« آرتیگرام» یک شبکه اجتماعی هنری است که برای نمایش و فروش آثار هنرمندان از اول آبان با ثبت و نمایش آثار ۷۵ هنرمند افتتاح می شود، درباره راه اندازی این شبکه اجتماعی هنری و اهداف آن با «بهناز جلالی» هنرمند نقاش و کسی که این اپلیکیشن را برای دسترسی راحت تر به آثار هنری راه اندازی کرده است به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

ضرورت راه اندازی شبکه «آرتیگرام» چه بود؟

یکی از مشکلاتی که خود من به عنوان یک هنرمند داشتم این بود که چرا یک شبکه اجتماعی هنری نداریم که هنرمندان و هنردوستان بتوانند در آن فضا به نمایش و فروش آثارشان و همچنین به بحث و گفتگوهای هنری بپردازند و خودشان بتوانند کارهایشان را به نمایش بگذارند.

 

مهمترین قابلیت شبکه «آرتیگرام»  که آن را از سایر اپلیکیشن ها متمایز می کند چیست؟

 وبسایت های خیلب خوبی در ایران داریم که بسیار خوب کار می کنند؛ اما ما اپلیکیشنی که همیشه روی گوشی یا کامپیوتر خودمان داشته باشیم و هر وقت دوست داشتیم و به آن مراجعه کنیم که آثار هنری ببینیم در ایران نداشتیم .خوشبختانه اپلیکیشن آرتیگرام توسط دوستان متخصص من نوشته شد و امروز در اختیار هنرمندان قرار گرفت .

اپلیکیشن «آرتیگرام» با چه هدفی ساخته شده است؟

هدف این اپلیکیشن حمایت از همه هنرمندان است، هنرمندانی که آثارشان از کیفیت لازم برخوردار باشد می توانند در این اپلیکیشن فعالیت کنند. در واقع هدف این برنامه شناختن هنرمندانی است که کارهای خوبی دارند ولی کمتر دیده شده اند چون این روزها فقط به کار تعدادی از هنرمندان که به قولی در بازار هنر مارکت دارند پرداخته می شود و متاسفانه توجهی به هنرمندان با استعداد و خلاقی که خیلی شناخته شده نیستند نمی شود.

 

چرا عنوان این اپلیکیشن را «آرتیگرام» انتخاب کردید؟

یکی از دلایلی که نام این برنامه آرتیگرام شد این بود که به لحاظ ظاهری خیلی شبیه اینستاگرام هست و کار کردن با این وب اپ خیلی راحت است.

 

کاربران چگونه می توانند از برنامه «آرتیگرام»  استفاده کنند؟

این برنامه به صورت وب اپ نوشته شده که احتیاج به نصب ندارد و توسط شورت کات روی گوشی قابل استفاده است و فقط هنرمندان نیستند که می توانند از این برنامه استفاده کنند دارندگان آثار هنری می توانند در این برنامه آثار خود را به نمایش و فروش بگذارند چون آثار به نام گذارنده اثر بالا نمی آید و با نام خود هنرمند در اپلیکیشن نمایش داده می شود .نکته قابل اهمیت دیگری وجود دارد که ما برای اینکه سطح کیفی برنامه را حفظ کنیم بعد از فرستادن آثار توسط کاربران آثار در قسمت ادمین نگه داشته می شود و پس از داوری آثار اجازه ورود به اپلیکشن داده میشود. همه هنرمندان می توانند بعد از افتتاح این اپلیکیشن، پروفایل خودشان را بسازند و کارهایشان را به سیستم اضافه کنند و در مورد کاربران دیگر باید بگویم آنها هم وقتی حساب کاربری می سازند اگر آثاری از هنرمندان دارند و قصد فروش یا نمایش دارند می توانند آثار را به آرتیگرام اضافه کنند. ولی اگر پروفایلی از هنرمند مورد نظر موجود نباشد در ابتدا باید برای هنرمند پروفایل تشکیل دهند بعد اثر را به سیستم اضافه کنند ولی در صورت بودن پروفایل هنرمند فقط با یک سرچ ساده می توانند اثر را اضافه کنند.

 

هنرمندان در برنامه «آرتیگرام» چگونه می توانند آثارشان را به فروش برسانند؟

فروش آثار در این اپ به این شکل است که بالای هر کار قسمت خرید وجود دارد و کسانی که علاقه به خرید آن اثر دارند از طریق درگاه های بانکی می توانند اثر را خریداری کنند و درصدی که برای آرتیگرام در نظر گرفته شده ۲۰ درصد هست که ۸۰ درصد به هنرمند تعلق می گیرد.

 

آیا در برنامه «آرتیگرام» کاربران می توانند نمایشگاه آنلاین برپا کنند؟

بله، قسمت دیگری در این برنامه وجود دارد که نمایشگاه آنلاین هست که دوستان می توانند در آن قسمت آثار خود را به نمایش بگذارند، همچنین در این اپ بخش گفتگوی هنری وجود دارد که با موضوعاتی که مطرح می شود کاربران می توانند بدون اینکه نامشان مشخص باشد با رعایت ادب و احترام به بحث و گفتگو بپردازند.

کد خبر 984210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha