وقف بهترین ظرفیت برای گسترش فرهنگ ترویج قرآن در جامعه است

حجت الاسلام اجرایی، گفت: با استفاده از ظرفیت وقف می توان باعث ترویج فرهنگ قرآنی شد.

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت : وقف می تواند بهترین ظرفیت و جایگاه برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه باشد به لطف خدای متعال امروزه موسسات قرآنی و مراکز قرآنی خوبی در کشور وجود دارد که مشغول فعالیت هستند .

 

وی انس با قرآن را موجب حل بسیاری از مشکلات دانست و افزود: با کمک خیرین و رونق دادن به نیاز قرآنی کشور و آشنایی نوجوان و جوانان با آن، قرآن موجب حل بسیاری از مشکلات خواهد شد و در بهبود زندگی آنها بهتر تاثیر گذار است .

 

امام جمعه شهرستان هرسین به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت : امروزه برای برطرف کردن نیاز های جامعه به ویژه مسئله ترویج فرهنگ قرآنی که موجب ایجاد وحدت میان مسلمانان میشود اقدامات مهمی از جمله ایجاد موسسات و مراکز علمی قرآنی صورت گرفته است.

 

وی اضافه کرد: به لطف خدا در کشور ما دانشکده ها و مراکز  علوم قرآنی  وجود دارد که موقوفه های قرآنی می تواند بخشی از مشکلات آنها را کم کند ،در کشور موسسه های قرآنی داریم که به صورت تخصصی بر روی مسئله  آموزش های قرآنی و حفظ قرآن فعالیت می کنند.

 

 حجت الاسلام اجرایی تصریح کرد: بخشی از برکات این موسسات قرآنی ، جوانان و نوجوانان ما هستند که حافظ کل قرآن می شوند و از  برکاتی کشور به حساب می آیند و قابل افتخار هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مسئله مهم قرآنی در کشور ابراز کرد:  همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند کشور ما نیاز دارد که چند میلیون حافظ قرآن داشته باشد این کمک ها ، وقف ها و هزینه هایی که خیرین انجام می دهند مخصوصا وقف هایی که در زمینه های قرآنی بوده میتواند برکات بسیار خوبی در جامعه داشته باشد .

 

حجت الاسلام اجرایی در پایان گفت: برخی هستند که خدا به آنها لطف کرده و موقوفات قرآنی ایجاد می کنند که آثار و برکات آن تا همیشه خیراتش به صاحب وقف میرسد.

کد خبر 984216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha