ارایه خدمات پیشگیری و توانبخشی به افراد آسیب دیده در استان‌مرکزی

سالاروند از ارائه خدمات پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی خبر داد.

«مهنازسالاروند» ضمن گرامیداشت هفته سلامت روان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی، همواره در ارائه خدمات پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیگان اجتماعی تلاش می کند.

 

معاون امور پیشگیری استان مرکزی افزود: سازمان بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی سازمانی است تخصصی و معتبر در ارائه خدمات  پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی به افراد در معرض آسیب و  آسیب دیدگان اجتماعی.

 

وی اضافه کرد: این سازمان در راستای توانمندسازی، ارتقای سلامت و کیفیت زندگی آحاد جامعه با توجه ویژه به کودکان، زنان و سالمندان نقش موثری را در پیشرفت اجتماعی کشور ایفا می کند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه هفته سلامت روان ضرورت اجنتاب ناپذیر این مقوله و نقش و اهمیت آن را در شرایط حال حاضر جوامع بیش از بیش به ما یادآور می شود، ادامه داد: سلامت روان مفهومی که امروزه در حفظ و ارتقای سلامت و امنیت روانی فردی و اجتماعی و همچنین پیشگیری از بیمار های روانی و جسمانی بیش از بیش اهمیت یافته است.

 

سالاروند با بیان اینکه سلامت روان تنها به معنای عدم وجود مشکلات و بیماریهای روانی نیست، خاطر نشان کرد: سلامت روانی به محافظت در برابر بروز بسیاری از این مشکلات کمک می کند.

 

معاون امور پیشگیری استان مرکزی با اشاره به اینکه فرددارای سلامت روان توانایی یادگیری دارد، اظهار کرد: این افراد به دنبال آموزش بوده و توانایی درک و احساس و مدیریت هیجانات مثبت و منفی را دارند و می تواند به شیوه سالم هیجانات منفی خود را هدایت و کنترل کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به آسیب های روانی و اجتماعی نوپدید به دنبال تغییرات ناگزیر جوامع  ناشی از دوره گذار و  بحران های اخیر از جمله شیوع بیماری کرونا و آسیب های متعدد ناشی از آن هستیم اضافه کرد: در این زمان توجه به ضرورت پیشگیری و حفظ سلامت روان بیش از پیش مرود توجه قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی سازمانی است تخصصی و معتبر در ارائه خدمات  پیشگیری،اجتماعی و توانبخشی به افراد در معرض آسیب و  آسیب دیدگان اجتماعی که در راستای توانمندسازی، ارتقای سلامت و کیفیت زندگی آحاد جامعه با توجه ویژه به کودکان، زنان و سالمندان نقش موثری را در پیشرفت اجتماعی کشور ایفا می کند.

 

سالاروند ادامه داد: این سازمان با اتکا بر نیروی انسانی متخصص و بهره گیری از مشارکت عمومی همواره در جهت تامین رضایت ذینفعان تلاش نموده  و حضوری فعال در ارتقای سطح سلامت  جسمانی، روانی و اجتماعی مردم دارد .

 

وی افزود: معاونت امور پیشگیری بهزیستی نیز به عنوان یکی از معاونت های تخصصی سازمان بهزیستی با ارائه خدمات تخصصی مشاوره تلفنی در قالب شماره تلفن 1480 و حضوری  دولتی و خصوصی به عموم مردم، آموزش های روانشناختی، مداخلات روانی اجتماعی در حوادث و بلایا را ارائه می دهد.

 

سالاروند با اشاره به اینکه برنامه های هفته سلامت روان امسال با شعار «سلامت روان برای همه: سرمایه گذاری بیشتر- دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا» برگزار شد، افزود: ارسال پیامک تبلیغاتی خط 1480 جهت معرفی مشاوره در زمینه استرس کرونا در راستای شعار دسترسی عموم به مشاوره  از جمله برنامه های این هفته بود.

 

وی پخش موشن تبلیغاتی در فضای مجازی، برگزاری کارگاه آموزشی جهت روانشناسان 1480 و حوزه های اجتماعی و توانبخشی و مراکز مشاوره  حضوری، بازدید و تقدیر از روانشناسان مرکز 1480  با همراهی مدیر کل و معاونت امور پیشگیری، برقراری ارتباط تصویری مدیر و معاونت امور پیشگیری با مراکز مشاوره غیر دولتی در شهرستانها، اطلاع رسانی در فضای مجازی به منظور انگ زدای، فعالیت  مراکز مشاوره درفرهنگ سازی رسانه ای، بارگذاری کلیپ های تهیه شده صوتی و تصویری با موضوعات مرتبط توسط  روانشناسان مراکز، تقدیر از شهرستانها و مراکز فعال و کارگروههای فعال مهارتهای زندگی، مسابقه کتاب خوانی جهت کارکنان بهزیستی استان و آموزشهای مجازی توسط مراکز مشاوره و سلامت روان و پایگاههای اجتماعی  تحت نظارت در کلیه شهرستانهای استان از جمله برنامه های این هفته است.

 

معاون امور پیشگیری استان مرکزی  ادامه داد: امید است بتوانیم با این فعالیت ها گام موثری در راستای سلامت روانی و اجتماعی افراد جامعه برداریم.

کد خبر 984249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha