آب منطقه ای برای لایروبی و تغییر مسیر سد سلم آباد  اقدام عاجل کند

آخوندی با اشاره به تخریب سیل بند در سد روستای سلم آباد، گفت: حل مشکل دپوی شن و رسوبات در مسیر سد، نیاز به اقدامات پیشگرانه دارد که آب منطقه ای باید برای لایروبی و تغییر مسیر این سد اقدام عاجل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد علی آخوندی» پیش از ظهر امروز (27 مهر) در جلسه مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به خسارات سیل در تابستان امسال به بخش کشاورزی اظهار کرد: کشاورزان ما بیشترین ارتباط را با جهاد کشاورزی دارند لذا  نیاز است برای جلوگیری از خسارات در فصل زمستان امسال یک برنامه ریزی خاص از سوی این نهاد تدوین شود.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه طی دو ماه گذشته از سیل اخیر در خوسف، تاکنون اقدامات خوبی برای بازگشایی قنوات انجام شده است، گفت: با توجه به وضعیت کنونی قنوات، در سیل های بعدی دچار مشکل خواهیم شد  لذا زمان در این بخش حیاتی است و باید به صورت مستمر اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

 

آخوندی از دهیاران و شوراهای اسلامی بخش و روستا خواست تا با اطلاع رسانی دقیق و به موقع پاکسازی مسیل ها را با همراهی دستگاه های مربوطه انجام دهند چرا که اگر پیشگیری خوبی صورت بگیرد، خسارت ها کم می شود.

 

وی در این جلسه با اشاره به تخریب سیل بند در سد روستای سلم آباد، گفت: متولی رودخانه ها آب منطقه ای است و ساماندهی آن بر عهده این نهاد است، بنابراین مشکل دپوی  شن و رسوبات در مسیر سد نیاز به اقدامات پیشگرانه دارد که آب منطقه ای باید  برای لایروبی و تغییر مسیر اقدام عاجل  کند.

 

 فرماندار خوسف تصریح کرد: برای بازگشایی مسیرهایی که در معرض خطر است، باید به صورت ویژه بازدید توسط آب منطقه ای صورت و اقدامات لازم انجام شود.

 

آخوندی با بیان اینکه در جریان  بلایای طبیعی، تاثیرگذاری بر برنامه های توسعه ای ملموس است، گفت: با وقوع بلایای طبیعی، پروژه ها از بُعد مالی به عقب کشیده شده و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بهم می خورد، لذا  استفاده از اقدامات پیشگیرانه باید در دستور کار دستگاه های مدیریت بحران باشد.

 

وی، هدف از برگزاری جلسه مدیریت بحران را افزایش آمادگی  دستگاه ها برای مقابله با بلایای سال آینده  عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان  کمترین خسارت را داشته باشیم.

 

فرماندار خوسف با اشاره به بازگشایی مسیر رودخانه شاهرود، گفت: این پروژه ملی است و با هدف ساماندهی رودخانه های شهرستان خوسف بازگشایی می شود که مردم باید با  آب  منطقه ای  همکاری لازم را داشته باشند.

 

آخوندی ادامه داد: مکان هایی که در مسیر رودخانه شاهرود سند دارد و یا در حال دریافت سند است، را  شوراها باید رسیدگی کنند، چراکه  بحث منافع عام بر منافع شخصی ارجحیت دارد، لذا  با تعامل با مردم و شوراها باید مسیر رودخانه بازگشایی شود.

 

وی در پایان از آب منطقه ای استان خراسان جنوبی خواست تا کلاس های آموزشی و پیشگیرانه با فوریت در شهرستان خوسف برای کشاورزان برگزار شود.

کد خبر 984282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha