مشارکت عامه مردم با نیروی انتظامی گامی در جهت حفظ امنیت است

سردار محمدیان با اشاره به اهمیت حفظ و تداوم امنیت در جامعه گفت: مشارکت عامه مردم با نیروی انتظامی گامی در جهت حفظ امنیت است.

« سردار عباسعلی محمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز به مناسبت هفته نیروی انتظامی با تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: هفته نیروی انتظامی با شعار اقتدار توام با رحمت و هوشمندسازی در خدمت صادقانه نامگذاری شده است.

 

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: مابه دنبال مشارکت عامه مردم برای تامین امنیت هستیم و در این مسیر همراهی مردم برای حفظ و تداوم امنیت اهمیت اساسی دارد. 

 

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با توجه به شرایط کرونا بیان کرد: پلیس پیشتاز استفاده از سامانه ها و فضای مجازی با هدف کاهش مصرف کاغذ و کاهش میزان رفت و آمدها با توجه به شیوع بیماری کرونا است، که هم اکنون ادامه دارد. 

 

وی ادامه داد: ستاد ترخیص و تعویض خودرو که معمولا تا ۲هزار نفر متقاضی دارد با راه اندازی سامانه پلیس مانع تجمع شهروندان شد.

 

به گفته فرمانده انتظامی البرز، روز دوشنبه ۲۸ مهر با شعار مشارکت عمومی و پیشگیری اجتماعی و توسعه امنیت است، که  اگر مردم نباشند ما هیچ هستیم و بدون قدرت مردم امکان انجام امور نیست .

 

سردار محمدیان ادامه داد: اگر مردم ما را یاری کنند جرائم کمتر می شود. آنچنان که ۴۰درصد توفیقات ما با همکاری خوب مردم بوده است.

 

بسیاری از جرایم محصول عدم استفاده از علم کافی در فضای مجازی است

 

وی با اشاره به اینکه موضوع امنیت و اقتصادی که دغدغه رهبری و مردم است متذکر شد: یکی از موضوعاتی که به اقتصاد و معیشت مردم لطمه می زند، قاچاق و اختلاس است،که امروزه به صورت یک اداره جداگانه و در قالب پلیس تخصصی که یک پلیس مجزا با خصوصیات ویژه به خود است در حال پیگیری و رسیدگی است.

 

محمدیان بیان کرد: یکی از برنامه های ما در رسانه این است که وقایع و حوادث را بازگو و توصیه های لازم را بیان کنیم و اینکه چه مواردی باعث وقوع جرم می گردد را به شهروندان اطلاع رسانی کنیم. 

 

وی خاطرنشان کرد: آخرین روز هفته نیروی انتظامی با موضوع  مرزبانی، ایثار و جوانمردی همکاری و هماهنگی شهری نامگذاری شده است؛ همچنین روز جمعه سلامت خانواده، فضای مجازی پاک و جامعه امن است. 

 

وی یادآور شد: بسیاری از جرایم محصول عدم استفاده از علم کافی در فضای مجازی است و بر این اساس پلیس فتا روی کار است؛ لازم به ذکر است که ۸۰ درصد جرائم این حوزه از عدم رعایت و حفاظت از رمز دوم کارت بانکی است.

 

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان عنوان کرد: به مناسبت هفته نیروی انتظامی آئین تجلیل ‌و تقدیر از بازنشستگان، خادمان و جانبازان که طبق گفته رهبری چشم و چراغ این ملت هستند انجام می شود که این جزء وظایف پلیس است. 

 

 

کد خبر 984324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha