واکنش مسلمانان و جهان اسلام به قتل معلم فرانسوی / تروریسم هیچ ارتباطی با اسلام ندارد

کشته شدن معلم فرانسوی که در یکی از کلاس های خود اقدام به نشان دادن کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) کرده بود واکنش های گسترده ای از سوی جهان اسلام،سازمان های اسلامی و مسلمانان سراسر جهان در پی داشت.

خبرگزاری شبستان ،گروه جهان اسلامکشته شدن معلم فرانسوی که در یکی از کلاس های خود اقدام به نشان دادن کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) کرده بود واکنش های گسترده ای از سوی جهان اسلام،سازمان های اسلامی و مسلمانان سراسر جهان در پی داشت.

 

با وجود اینکه این معلم فرانسوی دست به اقدام اشتباهی زده و کاریکاتورهای پیامبر اکرم (ص) را در کلاس به نمایش گذاشته بود اما مسلمانان سراسر جهان اقدام افراطی کشته شدن او از سوی یک شهروند 18 ساله چچنی را اقدامی ناپسند توصیف کرده و آن را محکوم کردند.

 

«ساموئل پاتی» 47 ساله در راه خانه خود از مدرسه ای در حومه پاریس به دست شهروند چچنی تبار متولد شده در روسیه به قتل رسید .

 

 

«شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی»،رئیس اتحادیه جهان اسلام این اقدام را محکوم کرد و گفت: اقدامات خشونت آمیز و تروریسم در هر کجای جهان و در همه ادیان محکوم است و جنایت تلقی می شود.

 

وی بر اهمیت تلاش برای مبارزه با تروریسم و ​​ریشه کن کردن آن  از جمله شکست ایدئولوژی افراطی که چنین جنایاتی را تشویق می کند ، تأکید کرد.

 

وی از رهبران فرانسه خواست تا در برابر هر نوع اقدام تروریستی بایستند و به تلاش های خود برای ریشه کن کردن هر چیزی که امنیت و ثبات فرانسوی ها را تضعیف کند ، ادامه دهند.
در قاهره نیز دانشگاه این جنایت فجیع و سایر اقدامات تروریستی را محکوم کرد.

 

در قاهره نیز دانشگاه الازهر این جنایت فجیع و سایر اقدامات تروریستی را محکوم کرد.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی الازهر آمده است: قتل جرمی است که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

 

 الازهر همچنین خواستار اجرایی شدن تقاضای همیشگی خود برای تقبیح سخنان نفرت انگیز و خشونت، ضرورت احترام به مقدسات و شخصیت های مذهبی و همچنین پرهیز از تحریک نفرت با اهانت به ادیان دیگر شد.

 

مسلمانان در فرانسه نیز کشته شدن یک معلم در حومه پاریس را محکوم کردند و خواستار جلوگیری از مرتبط دانستن اسلام با چنین اعمال شنیع شدند.

 

کارگر مسلمان یک شرکت داروسازی در این باره به شینهوا گفت: هیچ چیز کشتن یک فرد بی گناه را توجیه نمی کند. اسلام خواستار مدارا و پذیرش دیگران است.

 

وی افزود:مسلمانان واقعی افراطی نیستند. داشتن حجاب یا محاسن به معنای تروریست بودن نیست. تروریست ها برای چیزهایی عمل می کنند که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

 

حافظ شمس الدین ، ​​رئیس مسجد جامع پاریس نیز در این باره گفت: از این جنایت وحشت زده شدیم و تاکید می کنیم که چنین اقداماتی هیچ ارتباطی به اسلام حقیقی ندارد.

 

«طارق اوبرو » امام جماعت یک مسجد در «بوردو» فرانسه هم گفت:هیچ کلمه ای نمی توان در مورد این اقدام گفت زیرا این یک عمل غیر قابل توجیه  است که به نام دینی انجام  شده است که هیچ ارتباطی با یک عمل ناشایست ندارد.

 

 دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان نیز در صفحه فیس بوک خود اقدام تروریستی قتل معلم تاریخ فرانسوی را محکوم کرد.

 

«علی القره داغی» در این باره نوشت: این معلم نباید تصاویر موهن به پیامبر (ص) را در کلاس نشان می داد و مقامات فرانسوی باید چنین اقدامی را در مدارس منع می کردند اما انجام این کار نمی تواند قتل یک نفر را توجیه کند.

کد خبر 984344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha