مسجد خلفای راشدین (رض) در نوریاب افتتاح شد / ساخت مسجد با تعامل و همراهی مردم روستا

مسجد جامع خلفای راشدین نوریاب(رض) با اهتمام مردم خیراندیش ومتدین نوریاب بدون فراخوان ودعوت قبلی با برگزاری اولین نماز جمعه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، بدون اطلاع قبلی دراولین نماز جمعه مردم نوریاب در مسجد جدیدالاحداث روستا حضور یافتیم ،مسجدی که هرآنچه در توصیف عظمت اش گفته شود نمی تواند بیانگر واقعیت های آن گردد.

 

براساس این گزارش، مسجد جامع قبلی به دلیل موقعیت مکانی وایجاد گره کور ترافیکی چندان مطلوب نظر اجتماعات سنگین نبود و همین نیز سبب شد تا دغدغه مندان مکانی از هرنظر مطلوب تر را جایگزین کنندکه الحق در سایه اهتمام نیکوی مردم نوریاب چنین شد .

 

فعالین اجتماعی هر یک نقشی بیش ازصدها نفررا به نیکویی ایفاء می نمایند ومی توانند زمینه تحول وتوسعه ای در هرمنطقه ای را فراهم سازند.مردم نوریاب وبخصوص ماموستا ملاخالد ولدبیگی نیز در منبر مسجد جامع حسب وظیفه به تفصیل به تمجید پرداختند و عزم هفت ساله ی آنان را به نیکی ستودند وبرای آنان بهترین ها را آرزو نمودند.

 

بدون تردید، مسجد جامع نوریاب یکی از آن فعالیت هایی قابل تمجید وتعریفی است که در سایه پشتکار عده ای دلسوز وحمایت گسترده اهالی روستای نوریاب ودگر انسان های وارسته ای که فارغ از مرزهای جغرافیایی محدودیتی برای اعمال نیکخواهی خویش نمی بینند ایجاد شده، عزمی که منجر به ایجاد چنین فضایی شکیل و زیبایی تحت عنوان مسجد خلفای راشدین(رض)  نوریاب را باید تحسین نمود ، امری که مایه مباهات مردم مشارکت جوی نوریاب خواهد بود.

ماموستا ملا خالد ولدبیگی خطیب جمعه مسجد جامع نوریاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: برای ساخت این بنای عظیم آحاد مردم از زن ومرد، کوچک وبزرگ پیش قدم شدند وهر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهادند بطوری که نیازی به ارائه درخواست به دیگر مناطق وجود نداشت ،  ممکن است از جاهای دیگر برای رضایت درونی خویش مبالغی اهداءکرده باشند  اما به هیچ وجه دست نیاز خویش را به سوی دیگران دراز نکردیم.

 

خطیب جمعه نوریاب افزود:علاقه و همت مردم باعث شده در این روستا سه مسجد فعال و پویا وجود داشته باشد و براساس اعتقادات خویش تنها این اماکن را محلی برای عبادت درنظر نگرفته وهمچنانکه در صدراسلام تاکنون مسجد به عنوان موتور محرکه جامعه در امر آموزش، عبادات، هم اندیشی، تعامل وهمراهی در موضوعات مختلف اجتماعی نقش سازنده ای داشته اند، کماکان نیز این نقش محوری را مورد توجه قرارخواهند داد.

وی تاکید کرد: مسجد باید به عنوان محلی برای موعظه، نصیحت، ترویج علم ودانش شناخته شود.

 

ماموستا ولدبیگی با اشاره چرایی شکل گیری این مسجد در نوریاب گفت: این فضا قبلاً مدرسه بوده  و با پول مردم خریداری شد ، بعد از ایجاد تغییراتی درآن ومحلی به عنوان کلاس آموزش قرآن دختران وپسران ونیزبرگزاری آئین تعزیه زنان ایجاد شد و متعاقب آن بنابه پیشنهاد برادران خیر بمنظور توسعه ی فضا زمین اطراف خریداری و یا اهدءشد در ادامه هیئت ۱۸ نفره ای شکل گرفت که ظاهراً مقدور نگردید که همواره در محل حضور داشته باشند وخدای عزوجل این سعادت بزرگ را نصیب سه نفر (کاک مظفر امینی وکاک یارمیر فتاحی وکاک میکائیل) بالاخص دونفر اول کاک مظفر امینی و کاک یارمیر فتاحی  نمود، مدت ۷ سال پیاپی ومستمر شب وروز را وقف این حرکت ارزشی نمودند .

وی با اشاره به اعتبار صرف شده جهت ساخت این ابنیه افزود: بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شد، طبقات اول ودوم تقریباً نیمه کاره باقی است ، اگرچه تمام کوشش به عمل آمده که به بهترین شکل ممکن این بنا احداث شود اما ممکن است کاستی هایی نیز داشته باشد قطعاً برای تکمیل و آماده سازی این ظرفیت وبستر دینی ، اجتماعیبدهی هایی وجود دارد که نیاز به مساعدت بیشتر احساس می شود.

 

 

وی در پایان گفت: خیرین می توانند برای تکمیل این مسجد می توانند با مشارکت خویش از طریق شماره حساب بانکی : ۵۰۴۱۷۲۱۰۶۵۸۲۹۶۰۹  توشه ای رنگین بر آخرت خویش بیفزایند وپاداش اجری معنوی خویش را از خالق هستی مطالبه نمائید.

 

کد خبر 984345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha