بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به وطن

سلیمان سویلو ، وزیر کشور ترکیه روز جمعه اعلام کرد ، بیش از ۴۱۴هزار آواره سوری داوطلبانه به مناطق آزاد شده توسط ارتش ترکیه بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، سلیمان سویلو ، وزیر کشور ترکیه روز جمعه اعلام کرد ، بیش از 414هزار آواره سوری داوطلبانه به مناطق آزاد شده توسط ارتش ترکیه بازگشتند.

 

سویلو در یک کارگاه آموزشی در منطقه آیوالیک در استان بالعکسیر غربی ترکیه اظهار داشت: به لطف امنیتی که از طریق عملیات مرزی ما فراهم شده است ، تاکنون 414610 نفر از شهروندان سوری به کشور خود بازگشتند.

 

وی توضیح داد ، این امر با چهار عملیات نظامی بزرگ انجام شده توسط ارتش ترکیه طی چهار سال گذشته ، شامل عملیات سپر فرات در سال 2016 ، عملیات شاخه زیتون در سال 2018 ، عملیات بهار صلح در سال 2019 و عملیات سپر بهار در این زمینه امکان پذیر شده است.

 

 سویلو تایید کرد: عملیات ارتش ترکیه علیه گروه های پ.ک.ک ، داعش و وابستگان آنها موجب آزادسازی بخش های زیادی از استان های شمالی سوریه شده است.

 

سویلو مناطق دقیق بازگشت سوری های آواره را روشن نکرد. این در حالی است که در اوایل ماه جاری بنیاد دیانت ترکیه 600 خانه برای خانواده های سوری در استان ادلب در شمال غربی سوریه احداث کرده است.

کد خبر 984409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha