فعالیت ۵ هزار تعاونی فعال در خوزستان

غمگین با بیان اینکه حدود پنج هزار تعاونی فعال در خوزستان فعالیت دارد گفت: باید به این سمت حرکت کنیم که ۲۵ درصد از اقتصاد در اختیار بخش تعاون باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ارسلان غمگین» شامگاه (یکشنبه ۲۷ مهر) در سومین نشست تخصصی شورای عالی تعاون خوزستان، با بیان اینکه حدود پنج هزار تعاونی فعال در استان فعالیت دارد اظهار کرد: همانطورکه مقام معظم رهبری هم بر آن تاکیدات ویژه‌ای دارند، باید به این سمت حرکت کنیم که ۲۵ درصد از اقتصاد در اختیار بخش تعاون باشد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه دولت در سند توسعه تعاون تکلیف دستگاه‌های اجرایی را جهت ارتقای سطح تعاونی‌ها دیده است افزود: ما به جهت اینکه بتوانیم دقیق و درست از این سند استفاده کنیم در مرداد ۹۹ پس از نشست‌های کارشناسی شورای عالی تعاون را برای اولین بار در ایران تشکیل دادیم که با دستور مقام عالی وزارت به تمام استان‌های کشور دستور داده شد تا این شورا به صورت پایلوت ایجاد شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹ مصوبه جهت ارتقای تعاونی‌ها در این جلسه تصویب شده است ابراز کرد: تعاونی‌ها در حوزه بانکی و دستگاه‌های اجرایی مشکل داشتند که این مصوبات با دستور شورا و حمایت استاندار پیگیری می‌شود.

 

دبیر شورای عالی تعاون ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا نسبت به تعیین تکلیف سند توسعه جهت دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده اقدام کنند تا شاهد ارتقای سطح تعاونی‌ها باشیم‌.

 

وی یاد آور شد: هر چقدر شاهد ارتقای تعاونی‌ها باشیم عدالت اجتماعی به ظهور می‌رسد، به این جهت که اعضای تعاونی‌ها عموما مردم هستند و این اتفاق می‌تواند تاثیر خود را بر زندگی مردم بگذارند.

کد خبر 984453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha