ماموریت های عقیدتی سیاسی منجر به امیدواری بشود/ تقویت باورهای دینی لازم است

حجت الاسلام موسوی گفت: ماموریت ها و فعالیت های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راستای افزایش امیدواری در بین نسل جوان جامعه بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، 40 سال پیش در 24 مهرماه با نظر رهبر معظم انقلاب و تایید رهبر کبیر انقلاب اسلامی، سازمان عقیدتی و سیاسی در راستای انجام ماموریت های فرهنگی و اعتقادی در بین نیروهای نظامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده و در این مدت این سازمان فرهنگی، دینی و انقلابی ماموریت های زیادی را در یگان های وابسته به ارتش انجام داده و هرساله در این مناسبت و به مدت یک هفته، فعالیت های آن نهاد برای مردم و به ویژه خانواده بزرگ ارتش شامل نیروهای پایور، خانواده ها و کارکنان وظیفه تشریح می شود.

 

فعالیت های این نهاد تنها مربوط به تشکل نظامی نیست بلکه در برخی از مقاطع زمانی و توسط بعضی از یگان ها برای عموم مردم برنامه هایی اجرا می شود.

 

در همین راستا گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام «سید جانمراد موسوی» رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور انجام شد.

 

حجت الاسلام موسوی به ماموریت ها، برنامه های نهاد زیر مجموعه خود در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و دیدگاه های خود در خصوص مسائل فرهنگی و ماموریت های سازمان عقیدتی سیاسی بیان کرد.

 

*تقویت باورهای دینی مولفه مهم قدرت و پشتوانه عظیم برای نیروهای مسلح

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور با بیان اینکه موضوعات اعتقادی و ایمانی بین کارکنان کادر و وظیفه ارتش از مولفه های قدرت برای این نهاد و انقلاب اسلامی محسوب می شود، گفت: بیش از هر مولفه ای، اعتقادات و ارزش های انسانی برای پیروزی در برابر دشمن و افزایش قدرت دفاعی باید تقویت شوند.

 

وی افزود: هرچقدر تجیهزات نظامی و نیروی انسانی مسلط به اصول نظامی داشته باشیم اما اگر اعتقادات و باورهای دینی در بین کارکنان ارتش ضعیف شود آنگاه این امکانات راهبردی و موثر واقع نمی شوند.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: توسعه تجهیزات نظامی لازم و ضروری است اما به خودباوری و روحیه معنوی و بهره گیری از حمایت های پروردگار نیز نیاز داریم و این قابلیت و جنبه موثر را در دوران دفاع مقدس و مبارزه با داعش تجربه کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه باید روحیه معنوی را در بین نیروهای نظامی تقویت کرد، خاطرنشان ساخت: سازمان عقیدتی سیاسی این ماموریت مهم را در یگان های تحت نظر خود باید به سرانجام برساند که برنامه های فرهنگی، قرآنی، دینی، آموزشی و تبلیغی با استفاده از نیروهای توانمند درون سازمانی و اساتید دانشگاهی و حوزوی در همین راستا انجام می شود.

 

*الگوسازی برای تقویت باورهای دینی و انقلابی

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور با بیان اینکه الگوسازی از بین جوانان و فرماندهان در پیشرفت کار اثر بخش است، اظهارداشت: شهید بابایی، شهید قاسم سلیمانی و سپهبد شهید صیاد شیرازی و شهید حججی نمونه هایی از الگوهای نظامی برای جوانان و فرماندهان هستند که تربیت شده در مکتب اسلام و ارزش های انقلابی هستند.

 

وی اضافه کرد: شخصیت های بزرگ در مکتب مسجد، قرآن و اهل البیت پرورش یافته اند و این شخصیت ها الگویی برای رشد معنویت در بین کارکنان ارتش هستند و همواره این آموزش ها و تربیت نیروی انسانی ادامه دارد.

 

*بهره گیری از فضای مجازی برای تبلیغ و فعالیت فرهنگی

 

این کارشناس فرهنگی و مذهبی با اشاره به توسعه فناوری اطلاعات و تکنولوژی های روز جامعه گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای تبلیغ دینی و انجام فعالیت های فرهنگی یک فرصت محسوب شده و سازمان عقیدتی سیاسی از این بسترها استفاده کرده که در دوران کرونا بهره گیری از این امکانات نوین فراگیر تر نیز شده است.

 

وی تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی را یکی از برنامه های پدافند هوایی مرکزی کشور معرفی کرد و گفت: در شرایطی که دشمن با شایعه پراکنی و شبه افکنی سعی در تخریب افکار عمومی و ناامیدسازی مردم نسبت به زندگی و نظام دارد، باید اقدامات متناسب با آن نیز در برابر دشمنان انجام شود.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: دشمن از فضای مجازی برای تحقق اهداف خود بهره می گیرد و ما نیز باید از این بستر برای مبارزه با دشمن و تقویت باورهای دینی کار کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید تغییر را باور و قبول کنیم، خاطرنشان کرد: شرایط امروز جامعه با گذشته متفاوت شده و برای اینکه کارها موثر تر شود باید مدل های جدید ارائه و جوانان را به سمت خود جذب کنیم.

 

*روحانیون و کارکنان عقیدتی سیاسی پاسخگوی جوانان هستند

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر با بیان اینکه نیروهای این نهاد فرهنگی و انقلابی همواره در بین کارکنان وظیفه و پایور و حتی خانواده های آن ها هستند، تصریح کرد: روحانیون و کارکنان عقیدتی سیاسی پاسخگوی سوالات، نیازها و شبهه های جوانان هستند.

 

وی ادامه داد: حضور شبانه روزی، دسترسی آسان به تمامی رده های فعال در عقیدتی سیاسی و وجود بسترهای ارتباطی بین کلیه کارکنان و نیروهای این نهاد موجب شده تا بسیاری از دغدغه ها بیان و برقراری این روابط مایه امیدواری جوانان بشود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه وجود جمعیت بالایی سرباز با سن و سال های مختلف در یگان های ارتش یک سرمایه بزرگ و یک ماموریت مهم برای عقیدتی سیاسی به شمار می رود، تصریح کرد: ماموریت ها و فعالیت های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راستای افزایش امیدواری در بین نسل جوان جامعه بشود که پاسخگویی به نیازهای شخصی آن ها و رفع مشکلات روحی و روانی کارکنان و به ویژه سربازان با تلاش همکاران این حوزه انجام می شود.

 

وی بازدید از یگان های تابعه با حضور هیات رئیسه منطقه پدافند هوایی شهید نصر و رسیدگی به مشکلات آن ها را از جمله فعالیت های این نهاد با دیگر رده های نظامی برای ایجاد امیدواری در بین سربازان اعلام کرد و گفت: این قشر باید ارتباط خود را نیز با عقیدتی سیاسی تقویت کنند.

 

*ارائه خدمات قرض الحسنه ای و ترویج این فرهنگ

 

این کارشناس فرهنگی و مذهبی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و مذهبی عقیدتی سیاسی پدافند هوایی در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مناسبتی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، تبلیغی، تکریم و گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی، برگزاری جلسات بصیرتی، فعالیت های قرآنی، مسابقات فرهنگی و هنری از جمله فعالیت های این نهاد برای کارکنان و سایر مردم است.

 

وی اعطای ماهانه یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی با یک درصد کارمزد به کارکنان، تهیه و توزیع بسته های حمایتی و معیشتی به نیازمندان، همکاری با کمیته امداد در کمک رسانی به نیازمندان با تامین نیروی انسانی و خودرو، اجرای طرح رزمایش مومنانه را از دیگر فعالیت های شاخص عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش در این استان ها بیان کرد.

 

به گفته این روحانی، روحیه شهادت طلبی در بین روحانیون وجو دارد و این قشر از پیشگامان جبهه شهادت و مبارزه با دشمنان هستند و اگرچه جمعیت آن ها نسبت به سایر اقشار کمتر است اما تعداد شهدا بالایی را نسبت به دیگر شهدا دارند که حجت الاسلام محمد افچنگی رئیس عقیدتی سیاسی جنوب غرب کشور در حادثه تروریستی رژه اهواز به مقام شهادت نایل آمد.

 

کد خبر 984454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha