وقف دسته جمعی در زنجان مورد تاکید قرار گیرد

آیت الله خاتمی بر ضرورت وقف دسته جمعی در زنجان تاکید کرد و گفت: اگر حتی یک رقبه در سال به موقوفات دسته جمعی اضافه شود، کار بسیار بزرگی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در جمع مدیران اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر ضرورت برنامه ریزی مدون توسط این مجموعه تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌ها در بازه زمانی 3 یا 5 ساله کمک شایانی به هدفدار بودن برنامه‌های این سازمان خواهد کرد.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه گاها نیات موقوفات بسیار عام است، اضافه کرد: اینکه کسی بگوید مبلغ پولی یا ملکی را در راه امام حسین (ع) وقف کرده است، پس وقف عامه است و نظر فقهی نیز این امر قابل اعتناست.

 

امام جمعه زنجان همچنین به احیای وقف دسته جمعی نیز تاکید کرد و گفت: اگر حتی یک رقبه در سال به موقوفات دسته جمعی اضافه شود، کار بسیار بزرگی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه بنده ثلث مال خود را وقف حوزه علمیه کرده‌ام، افزود: باید فرهنگ سازی شود که متدینین حداقل ثلث خود را وقف کنند.

 

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر استفاده از ظرفیت روحانیون در انجام وقف دسته جمعی بیان کرد: با همکاری حوزه کارهای بزرگی در این حوزه می‌توان انجام داد.

 

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به تشریح عملکرد این مجموعه در استان پرداخت و گفت: احیا و حفظ موقوفات از اولویت های این سازمان محسوب می شود برای همین منظور برای موقوفات امین تعیین شده است.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به تشکیل 470 پرونده قضایی برای احیای موقوفات در استان زنجان افزود: وظیفه اصلی این سازمان حفظ و نگهداری موقوفات است، با توجه به اینکه در طول تاریخ موقوفات مورد تاراج و سرقت افراد بی‌دین قرار گرفته است؛ اما بعد از انقلاب خیلی از موقوفات احیا شد و اکنون نیز این کار با جدیت دنبال می‌شود و بعد از انقلاب ۳۰ هزار موقوفه به موقوفات اضافه شده است.

کد خبر 984539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha