بیش از ۱۰ عنوان برنامه در دهه وقف برگزار می شود

امینی نسب با بیان اینکه بیش از ۱۰ عنوان برنامه در دهه وقف برگزار می شود، گفت: نیازمند ایجاد وقف های جدید در زمینه تامین کمک هزینه درمان بیماران و تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت و سادات فقیر هستیم.

«علی امینی نسب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: دهه وقف از 27 صفر آغاز می شود و هدف از برگزاری این دهه ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه و اجرای برنامه هایی برای افزایش اعتماد مردم به سمت وقف است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه 521 موقوفه در شهرستان طبس به ثبت رسیده است، گفت: 318 مسجد و 2 حسینیه طبس در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده و سه هزار و 139 رقبه نیز در این شهرستان وجود دارد.

 

وی به قدیمی ترین موقوفه شهرستان طبس اشاره کرد و افزود: این موقوفه مربوط به حاج لطفعلی نادمی است که در سال 1111 به مقدار 70 فنجان آب و اراضی از میان قصبه طبس به نیت توزیع نان و خرما در نیمه شعبان و 12 شب اول ماه رمضان و عید غدیر و عید مبعث به ثبت رسیده بود.

 

امینی نسب با اشاره به بزرگترین موقوفه ثبت شده در شهرستان طبس گفت: موقوفه امیرحسنخانی بزرگترین موقوفه این شهرستان است که یک هزار و 277 رقبه و 51 نیت دارد و در سال 1218 هجری شمسی به ثبت رسیده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه در دهه وقف بیش از 10 عنوان برنامه اجرا می کنیم، افزود: مهم ترین برنامه ها شامل راه اندازی مرکز مشاوره، نواختن زنگ وقف در مدارس، نشست های صنفی با موسسات خیریه و برگزاری همایش یاوران وقف است.

 

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 367 قرارداد و اسناد اجاره تمدید کرده ایم و 200 دعوتنامه و اخطاریه به مستاجرین موقوفات این شهرستان ارسال شده است و 20 فقره برداشت اراضی و جانمایی املاک در سامانه موقوفات را در دستور کار داشتیم.

 

امینی نسب در پایان به مهمترین نیازمندی های شهرستان طبس در جهت ایجاد وقف جدید اشاره کرد و گفت: تامین کمک هزینه درمان بیماران بی بضاعت، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت، وقف در زمینه گسترش مباحث علمی، فرهنگی و آموزشی و کمک به سادات فقیر از مهمترین نیازها حوزه وقف است.

 

 

 

کد خبر 984682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha