تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در چند بیمارستان کردستان

فرزین رضاعی از ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در چند بیمارستان استان خبر داد.

فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در چند بیمارستان کردستان از جمله بیمارستان‌های توحید سنندج، فجر مریوان، امام خمینی (ره) سقز و رازی بانه تکمیل شده و تعدادی از بیماران جدید به دیگر مراکز درمانی این شهرها منتقل شدند.

 

وی با بیان اینکه طی سه هفته گذشته شاهد موج جدیدی از بیماری در استان هستیم، افزود: شدت سرایت و هم تعداد افراد مبتلا به ویژه جوانان به این بیماری به شدت افزایش پیدا کرده است.

 

 وی از تکمیل ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های مختص بیماران مبتلا به کرونا از جمله توحید سنندج خبر داد و عنوان کرد: تعدادی از بیماران به مراکز درمانی دیگر منتقل شده‌اند که این مساله خساراتی را به همراه دارد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن هشدار درباره وضعیت حاضر استان، اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل عدم رعایت مردم و بی‌توجهی آنان به دستورالعمل‌های بهداشتی به سمت فاجعه واقعی پیش می‌رویم.

 

رضاعی یادآور شد: در روزهای اخیر تعدادی از بیماران با شرایط عمومی خیلی بد به بیمارستان مراجعه  کردند که بلافاصله به خدمات آی‌سی‌یو نیاز پیدا کردند و علت اصلی آن مراجعه دیرهنگام و خود درمانی در منزل بوده است.

 

وی تاکید کرد: خود درمانی با استفاده از روش‌های غیر موثری مانند استفاده از داروهای گیاهی و یا آنتی بیوتیک‌های غیر موثر باعث شده که چند مورد مرگ به علت ابتلا به کرونا در منزل در استان ثبت شود.

 

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، این استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

کد خبر 984697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha