نماز جمعه تنها در مساجد واقع در مناطق سبز مالزی برگزار می شود

وزارت امور مذهبی «سلانگور» در مالزی اعلام کرد که در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا نمازهای جمعه تنها در مساجد واقع در مناطق سبز این ایالت برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « straitstimes»،وزارت امور مذهبی «سلانگور» در مالزی اعلام کرد که در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا نمازهای جمعه تنها در مساجد واقع در مناطق سبز این ایالت برگزار خواهند شد.

 

«محمد احمد» رئیس وزارت امور مذهبی سلانگور در بیانیه ای در این باره گفت: در حال حاضر تنها منطقه « Sabak Bernam » به عنوان منطقه سبز اعلام شده است بنابراین تنها مساجد این منطقه می توانند نمازهای جمعه را برگزار کنند.

 

وی افزود: مساجد واقع در منطقه « Sabak Bernam» می توانند با حضور حداکثر 23 نفر نمازهای جمعه و نمازهای یومیه را برگزار کنند.

 

احمد همچنین گفت: تنها اعضای کمیته و متولیان مساجد همراه با حداکثر 16 نمازگزار می توانند نمازهای جماعت خود را در این مکان های عبادی اقامه کنند.

 

رئیس وزارت امور مذهبی سلانگور تاکید کرد که مساجد در مناطق زرد و قرمز هم می توانند با حضور حداکثر شش نفر نمازهای یومیه را برگزار کنند اما برگزاری نمازهای جمعه در این مناطق به طور کامل ممنوع است.

 

این در حالی است که پیش از این محدودیت تعداد نمازگزاران در مساجد مالزی به دلیل کاهش آمار مبتلایان به کرونا برداشته شده بود.

 

حضور بدون محدودیت افراد در کنفرانس ها،گردهمایی های اجتماعی و نمازهای جماعت در مساجد یا مکان های عبادی از روز 15 جولای ( چهارشنبه 25 تیر) آغاز شده بود.

کد خبر 984827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha