میانگین سن فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی کاهش یافت

مهدی زاده نسبت به کاهش میانگین سن فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۶۰ سال هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» امشب (۲۸ مهر) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد:میانگین سنی موارد فوتی کرونا از ۷۲ سال، طی چند ماه گذشته تقریبا به ۶۰ سال رسیده و  متاسفانه موارد فوتی به سمت افراد جوان‌تر می رود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه موراد سرپایی مبتلا به کرونا نیز به ۴۲ سال کاهش یافته که این زنگ خطری است که ویروس کرونا قشر فعال جامعه را درگیری می کند، گفت: میانگین سن موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی نیز ۵۴ سال است.

 

وی ادامه داد: مهمترین علت ابتلای به کرونا در خراسان جنوبی مربوط به تجمعات فامیلی و خانوادگی است.

 

مهدی زاده با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در خراسان جنوبی به نسبت کشور بالاتر است، تصریح کرد: اما همان تعداد کمی که دستور العمل های بهداشتی رعایت نمی کنند موجب  ثابت گردش ویروس در جامعه می شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا ظرفیت بخش های کرونایی در بیمارستان های استان تکمیل شده است، افزود: در تلاش هستیم تا بخش های جدیدی در بیمارستان های ایجاد  و راه اندازی کنیم اما اگر رعایت نیوشد این بخش ها نیز به سرعت تکمیل خواهد شد.

 

وی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات تاکید کرد و گفت: این روش مقرون به صرفه ترین کنترل و انتقال ویروس کرونا در استان خواهد بود.

 

مهدی زاده به اعمال محدودیت های کرونایی در استان اشاره کرد و افزود: اگر وضعیت روند صعودی ابتلا به کرونا در استان تغییری نکند در ادامه بسیاری از مشاغلی نیز به عنوان محدودیت به ستاد کشوری پیشنهاد داده خواهند شد.

کد خبر 984839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha