آفت امروز در برخی از مساجد این است که هر کسی خود را مالک مسجد می داند

آیت الله عابدینی گفت: اکنون آفت‌هایی بعضی از مساجد ما را به شدت فراگرفته است و هر کسی خود را مالک مسجد می ‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه معارفه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در سوره توبه عنوان شده، مسجد است، یعنی اگر شرک، کفر و نفاق در سوره توبه مطرح شده هم به نوعی در تعامل با مسجد است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اوایل سوره توبه موضوع مسجد مطرح شده و پایان سوره هم با مسائل مربوط به مسجد ختم می‌ شود و این نشان می ‌دهد که این سوره از بدو تا انتها درگیر مسائل مربوط به مسجد است.

 

وی عنوان کرد: در سوره توبه آمده که مشرکان حق ندارند به مساجد نزدیک شوند تا مبادا زمانی عرصه تاخت و تاز فعالیت‌ ها، تبلیغات و بازی‌های سیاسی و اقتصادی برای آنها نشود چراکه مسجد برای مومنین است.

 

آیت الله عابدینی ادامه داد: در سوره توبه بیان می ‌شود که عمران مساجد با انسان های مومن محقق می ‌شود؛ در نامه 31 نهج البلاغه، امیرالمومنین (ع) می‌ فرمایند که فرزندم قلب تو با ذکر خدا آباد می‌شود بنابراین شخصی که قلبش با خدا انس و الفت دارد می ‌تواند پایه گذار مسجدی زنده باشد و آن را آباد کند.

 

وی تصریح کرد: اکنون آفت‌هایی بعضی از مساجد ما را به شدت فراگرفته است و هر کسی خود را مالک مسجد می ‌داند در حالی که خداوند می‌فرماید: و ان المساجد لله، این فرهنگ را زنده کردن و این معنی را تزریق کردن در بین کسانی که در امر مسجد دخیل هستند، رسالت سنگینی است که باید دنبال شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعلام کرد: مساجد احتیاج به امام جماعت دارند و بهتر است در کنار امام جماعت در هر مسجد چند طلبه هم در کنار او کسب تجربه کنند و امورات فرهنگی مسجد را پیش ببرند و امیدواریم که حجت الاسلام موسوی این عرصه را آباد کنند و لازمه‌ اش این است که در ابتدای کار وضعیت مساجد ارزیابی شود تا یک تحولی صورت گیرد.

 

وی تأکید کرد: در تابستان امسال گروهی بسیج شدند برای تهیه منشور مسجد تراز دینی، یعنی یک مسجد ایده آل دینی چه نوع مسجدی است و کارهای خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه ارگان‌ ها و نهادها به ویژه روحانیت، طلاب، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، رسانه‌ها و صداوسیما و همه متولیان لازم است در امر رسیدگی به مساجد پای کار باشند.

 

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام «سید رضا موسوی» طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در استان قزوین به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین منصوب شد.

 

کد خبر 984909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha