استفاده از ظرفیت فوق العاده کانون های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار جهش تولید

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: از ظرفیت فوق العاده کانون های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار جهش تولید استفاده کنیم.

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تحقق شعار جهش تولید گفت: از آنجایی که اعتقادات و باورهای ما در رفتار ما تاثیرگذار است رفتار ما نیز بر یکدیگر تاثیرگذار است. قطعا کانون های فرهنگی هنری می توانند نقش فرهنگ سازی ای را در تمامی ابعاد ایفا کنند.

 

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کانون های فرهنگی وهنری مساجد می توانند با توجه به اینکه مسجد محور و مرکز جامعه اسلامی است، حرکت خود را از مساجد آغاز کنند و در رابطه با جهش تولید فرهنگسسازی مناسب را با برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

 

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در صدر اسلام تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند در حال حاضر همان نقش محوری که مساجد داشته اند را ایفا کنند البته بستگی به نحوه فعالیت شان، ذوق و سلیقه و توانمندی ای که دارند در این رابطه می توانند تاثیرگذار باشند.

 

نماینده مردم کوهدشت ادامه داد: مقام معظم رهبری استفاده از کالای ایرانی و تولیدات داخلی را مورد تاکید قرار دادند. کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز می توانند با توجه به تاثیرگذاری ای که در تمامی اقشار جامعه دارند می توانند مردم را برای استفاده از کالای ایرانی تشویق و ترغیب کنند.

 

وی با اشاره به ظرفیت فوق العاده کانون های فرهنگی و هنری در عرصه فرهنگ و دین گفت: مخاطب کانون های فرهنگی هنری تمامی گروه های سنی و به ویژه جوانان هستند. قطعا می توانند در این رابطه حرکتی تاثیرگذار را آغاز کنند و حساب شده در این راستا گام بردارند و بدین ترتیب نقش خود در بحث تحقق جهش تولید را ایفا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کانون ها به این نقش خود در ربطه عمل کنند باید آنها را تقویت کنیم. کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد باید مجهز و ادامه فعالیت های فرهنگی و هنری آنها مستلزم تقویت بودجه ای آنها شود.

کد خبر 984950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha