مرغ در آستانه حذف شدن از سفره‌ها/ افزایش فشار روانی بر مردم به دلیل عدم نظارت ها

با شیوع ویروس منحوس کرونا هر روز قیمت کالا ها نیز بی مهری خود را به مردم بیشتر نشان می‌داد و این بار نوبت به گرانی مرغ و تخم مرغ رسید که پای ثابت سفره بیشتر مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  شبستان از بندرعباس؛ مرغ به دلیل مناسب بودن قیمت نسبت به سایر گوشت ها همواره در سبد غذایی مردم جای ثابتی داشت اما این روزها مرغ نیز به حدی گران شده است که در آستانه حذف شدن از سفره مردم قرار دارد.

 

وارد بازار که می شوی هر فروشنده ای به دلخواه قیمتی به روی اجناس گذاشته است و معتقد است گران می فروشد چون باید گران بخرد، یکی از شهروندان در مصاحبه با خبرنگار شبستان با گلایه از افزایش قیمت ها گفت: قیمت اجناس بسیار گران شده و مردم قدرت خرید هیچ نوع گوشتی را ندارند.

 

شهروند دیگری می گوید: به صورت لحظه ای قیمت ها تغییر می‌کند و مردم با این گرانی و افزایش قیمت ها نمی‌توانند قد راست کنند و باید نظارت ها بیشتر شود.

 

برخی فروشنده‌ها نیز دل خوشی از گرانی قیمت مرغ نداشتند؛ زیرا خودشان نیز مرغ را گران خریده بودند.

 

یکی از فروشنده ها می گوید: افزایش قیمت مرغ هم برای تولید کننده و هم مصرف کننده  مناسب نیست زیرا قیمت نهاده های دامی و مواد اولیه گران شده است.

 

فروشنده دیگری می گوید: با افزایش قیمت مرغ تقاضا هم کم شده است.

 

گرانی در بازار مرغ اگر چه قدرت خرید مردم را کاهش داده اما عمده دلیل آن به گفته شهروندان عدم مدیریت و نظارت و کنترل بر بازار است که در سایه غفلت مسئولان بار سنگین این گرانی بر دوش مردم نهاده شده است.

 

یکی دیگر از شهروندان در بندرعباس در ضمن گلایه از افزایش بی سابقه قیمت مرغ گفت :عامل بسیاری از گرانی ها در خلا نظارت دستگاه های متولی است.

 

 مسئولان اما مهمترین علت گرانی مرغ کمبود سویا و تعطیلی برخی مرغداری در سطح استان اعلام کرده اند.

 

رئیس اتحادیه مرغداران هرمزگان گفته است: علت گران شدن مرغ در سطح استان و کشور، کمبود سویا، تعطیلی برخی مرغداری‌ها و کم شدن سهمیه دولتی مرغداران از هزار و ۶۰۰ گرم به ۵۰۰ گرم است.

 

حسام احمدی افزود: اکنون قیمت سویا در بازار هرکیلو ۱۶ هزار تومان است.

 

وی گفت: علاوه بر مشکلات غذای مرغ، افزایش چند صد درصدی دارو، واکسن، تجهیزات و سایر هزینه‌ها مشکلات مرغدار را چندین برابر کرده است.

 

اما در این میان فروشنده ها و تولید کننده ها نیز معتقدند وجود دلال هاو  واسطه ها در گرانی مرغ بی تاثیر نیست.

 

احمدی رئیس اتحادیه مرغداران گفت: دولت باید دست واسطه‌ها، دلال‌ها و واردکننده‌های انحصاری سویا را قطع کند و با ورود به این عرصه بازار مرغ را تنظیم کند.

 

این روزها عدم رشد اقتصادی و افزایش فشار روانی بر مردم با تغییرات لحظه ای قیمت  کالاها رقم می‌خورد. ضروری ترین اقدام باید جلوگیری از افزایش افسار گسیخته قیمت ها باشد موضوعی که با چند تدبیر به موقع می‌توان آن را حل کرد اما نیاز به اندکی تصمیم درست و اطلاع رسانی به مردم و افزایش بیشتر نظارت ها می باشد.

کد خبر 984964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha