وبینار مشترک مالکیت فکری با حضور ۱۱۷ کشور جهان برگزار شد

ملک پور از برگزاری وبینار مشترک مالکیت فکری با حضور ۱۱۷ کشور جهان به صورت آنلاین خبرداد و گفت: این وبینار مشترک با همکاری پارک علم و فناوری گیلان و دانشگاه آستاراخان روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پارک علم و فناوری گیلان، «امیر ملک پور» در نخستین وبینار مشترک مالکیت فکری تحت عنوان «دفاتر انتقال فناوری و مالکیت فکری با موضوع فرصت‌ها و چالش‌ها در حوزه دریای خزر» که روز گذشته( دوشنبه،۲۸ مهر) به صورت مشترک توسط پارک علم و فناوری گیلان و دانشگاه دولتی آستراخان روسیه برگزار شد اظهار داشت: ایجاد دفاتر انتقال فناوری به‌عنوان حلقه اتصال دانشگاه، صنعت در حوزه انتقال فناوری و مالکیت فکری از جمله برنامه های پارک  است که با هدف ایجاد ارتباطات بین المللی در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و مالکیت فکری اجرا می‌شود.

 

معاون فناوری و نوآوری پارک علم وفناوری گیلان به خدمات دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه های اتحادیه CIS اشاره کرد و گفت: این دفاتر فناوری که در موسسات پژوهشی و آموزشی، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری کشورهای حوزه دریای خزر(CIS) ایجاد شده با هدف ارتباط و ایجاد شبکه و با ارائه خدمات منتورینگ، مشاوره و آموزش در حوزه انتقال فناوری و مالکیت فکری راه اندازی شده است.


وی ادامه داد: این دفاتر بستر انتقال فناوری و مالکیت فکری را برای صاحبان ایده و فناوری ایجاد می‌کند که این امر علاوه بر توسعه ارتباطات بین‎المللی در این حوزه، موجب می‎شود انگیزه برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در بین دانشجویان و نخبگان بیشتر شود.


ملک‌پور با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری گیلان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشورهای حوزه دریای خزر (CIS) شمرده می شود افزود: با فعالیت‌های صورت گرفته به دنبال این هستیم که  بتوانیم با استفاده از ساز وکارهای مناسب و امکانات خود از جمله وجود دفتر فن بازار ملی و کارگروه مالکیت فکری در این پارک، در توسعه مالکیت فکری پیشرو باشیم و با توجه به تعاملات خوب در اتحادیه CIS بتواند به شبکه انتقال فناوری از طریق ایجاد دفاتر انتقال فناوری در موسسات پژوهشی و دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری حوزه کشورهای دریای خزر فعال باشد.

 

معاون فناوری و نوآوری پارک علم وفناوری گیلان با اشاره به این وبینار مشترک اضافه کرد: این وبینار مشترک با همکاری پارک علم و فناوری گیلان و دانشگاه آستاراخان روسیه برگزار شد که ساماندهی این رویداد بر عهده پارک علم و فناوری گیلان بوده و دانشگاه دولتی آستاراخان به عنوان رییس کمسیون علم، تحقیقات و فناوری اتحادیه (CIS) به عنوان دبیرخانه مالکیت فکری بوده و در آن دانشگاه مستقر است.

 

ملک‌پور به برنامه‌ها و فعالیت های این اتحادیه پرداخت و اظهار داشت: طرح ایجاد دفاتر فناوری و مالکیت فکری به پیشنهاد پارک بود که خوشبختانه بعد از تصویب در اجلاس اتحادیه (CIS) به عنوان یکی از برنامه‌های نقشه راه سالانه کمیسیون علم و فناوری در آن اجلاس قرار داده شد و پارک علم و فناوری گیلان متولی برگزاری این دفاتر انتخاب شد.

 

 گفتنی است؛ شبکه دفاتر انتقال فناوری با پیشنهاد پارک های علم و فناوری گیلان در اسفندماه ۱۳۹۸ در کمیسیون علم، تحقیقات و فناوری ذیل اتحادیه دانشگاه های دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر در دانشگاه آستراخان روسیه ایجاد و در ابتدای سال ۱۳۹۹، راه‌اندازی شد. این وبینار با حضور آن‌لاین ۱۱۷ نفر از پنج کشور از جمله ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و اندونزی) با هدف ارتقای دفاتر انتقال فناوری در حوزه انتقال فناور و مالکیت فکری و با حضور سه مدرس بین المللی، برگزار شد.

کد خبر 984965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha