ممنوعیت برگزاری مراسم عید میلاد پیامبر (ص) در مساجد «کارناتاکا» به دلیل شیوع کرونا

دولت ایالتی «کارناتاکا» در هند با انتشار بیانیه ای برگزاری مراسم ولادت پیامبر اکرم (ص) در مساجد و مکان های مذهبی این شهر را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «nyoooz»،دولت ایالتی «کارناتاکا» در هند با انتشار بیانیه ای برگزاری مراسم ولادت پیامبر اکرم (ص) در مساجد و مکان های مذهبی این شهر را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع کرد.

 

هر سال مراسم و برنامه های عید میلاد پیامبر اکرم (ص) در مساجد و دیگر مکان های مذهبی کارناتاکا برگزار می شد و عده زیادی از شهروندان در این مراسم شرکت می کردند.

 

بر اساس دستور العمل صادر شده از سوی دولت ایالتی کارناتاکا ورود شهروندان بالای 60 سال و زیر 10 سال به مساجد ممنوع شده است.

 

همچنین این دولت دستور داده است تا برگزاری همه مراسم دسته جمعی و استفاده از بلندگوها در مساجد و مکان های عمومی ممنوع شود.

 

بر اساس دستور صادر شده از سوی وزارت حج،وقف و رفاه اقلیت ها ضد عفونی ها کننده ها،محلول شستشوی دست و دیگر تسهیلات باید در ورودی مساجد آماده باشد.

 

در این دستورالعمل آمده است که فاصله اجتماعی باید در مساجد و مکان های عبادی رعایت شود و استفاده از ماسک برای همه نمازگزاران اجباری است.

 

کارناتکا یکی از ایالت‌های جنوبی کشور و مرکز این ایالت شهر بنگلور است.

 

مقامات ایالتی از آغاز شیوع ویروس کرونا در ماه مارس دستور تعطیلی مساجد و دیگر مکان های عبادی در کارناتاکا را صادر کردند.

کد خبر 984991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha