جشنواره «حبیب» در گیلان برگزار می‌شود

حجت الاسلام مهدوی از برگزاری جشنواره حبیب در گیلان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف شناسایی عملکرد فعالیت‌های تشکل‌های مذهبی در ایام کرونا ویروس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سعید مهدوی» امروز (سه‌شنبه، ۲۹ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع «جشنواره حبیب» اظهار کرد: تشکل‌های مردمی و مذهبی، هیئت‌ها و گروه‌های جهادی در ایام‌های مختلف مذهبی و بحران‌ها فعالیت‌های چشم‌گیری دارند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مبارزه با ترفندهای دشمنان، با ایجاد انگیزه و حمایت تشکل‌های مذهبی فراهم می‌شود، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ تشکل‌ مذهبی در گیلان فعال است.

 

حجت الاسلام مهدوی از برگزاری جشنواره حبیب برای نخستین بار در گیلان خبرداد و افزود: این جشنواره با هدف تقدیر و تجلیل از فعالیت تشکل‌های مذهبی و گروه‌های جهادی در استان برگزار می‌شود.

 

وی اذعان کرد: در بحران کرونا ویروس تشکل‌های مذهبی با شناسایی مناطق محروم و آسیب دیده نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده‌اند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: انعکاس میزان حضور و فعالیت جوان و نوجوان، نقش سخنران در برنامه‌های هیئت، محتوا محوری در فرآیند هیئت، انعکاس مجلس‌آرایی و فضاسازی بصری، انعکاس نقش هیئت در رزمایش مواسات و انعکاس نقش و کارکرد هیئت در عید غدیر با نگاه ویژه به موضوع اطعام غدیر و... از جمله شاخص‌های این جشنواره است.

 

وی به اهداف جشنواره اشاره و خاطرنشان ساخت: حفظ ارتباط با هیئت‌ها، افزایش کیفیت بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های هیئت‌های گیلان، ترغیب هیئت‌ها به راه‌اندازی تیم قوی رسانه‌ای، ایجاد فضای مومنانه رسانه‌ای بین تشکل‌های مذهبی و ... از جمله اهم اهداف جشنواره حبیب شمرده می‌شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان سروش، واتس آپ و تلگرام به شماره 09202317011 و یا از طریق سی دی به دبیرخانه جشنواره در اداره کل تبلیغات اسلامی واحد روابط عمومی ارسال کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی به نام گذاری این جشنواره اشاره و تصریح کرد: نام این جشنواره برگرفته از حبیب نجار یک شخصیت تمدن خواه، مومن و همچنین با اشاره به آیه 20  سوره «یس» نام‌گذاری شده است.

 

وی ادامه داد: علاقمندان از امروز(سه‌شنبه، ۲۹مهر) تا پنج‌شنیه(۸ آبان) مهلت دارند تا آثارشان را در قالب فیلم و عکس ارسال کنند، ۹ تا ۱۱ آبان آثار ارسالی داوری شده و، ۱۳ آبان مصادف با روز میلاد پیامبر اکرم (ص) نفرات برگزیده اعلام می‌شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود اعلام کرد: به نفرات برگزیده هدایایی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

کد خبر 985056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha