ساخت بخاری برای جلوگیری از درختان در جهرم

جوکار با اشاره به تولید بخاری برای جلوگیری از سرمازدگی درختان توسط یک مخترع جهرمی، گفت: تا کنون ۶۰۰ هکتار از باغات کل کشور تحت پوشش این بخاری باغی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «علی جوکار»، امروز (سه شنبه ۲۹ مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید بخاری برای جلوگیری از سرمازدگی درختان توسط یک مخترع جهرمی گفت: این دستگاه هوای گرم ضد سرما ثبت مالکیت شده و مورد تایید پارک علم و فناوری استان فارس قرار گرفته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به اینکه تا کنون 600 هکتار از باغات کل کشور تحت پوشش این بخاری باغی قرار گرفته است، افزود: این دستگاه بخاری مورد توجه استان های دیگر کشور که هوای سرد دارند قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه مرکز کشاورزی آستان قدس رضوی نیز قراردادی برای تحت پوشش دادن صد هکتار از باغات خود برای استفاده از این دستگاه منعقد کرده است، بیان کرد: سوزاندن ضایعات باغی و لاستیک کمکی به باغداران در رفع مشکل سرمازدگی درختان نمی ‌کند.

 

جوکار با اشاره به اینکه هر دستگاه با قدرت هفت و نیم اسب بخار می‌ تواند ۲ هکتار باغ را پوشش دهد، عنوان کرد: استفاده از این دستگاه علاوه بر صرفه اقتصادی برای باغدار از پرداخت خسارت ‌های ناشی از سرمازدگی باغ ‌ها هم پیشگیری می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه هر دستگاه بخاری می‌ تواند ۱۳ هزار متر مکعب هوای ۲۵۰ درجه را تولید و به صورت شبکه‌ای به زیر درختان منتقل کند، گفت: با توجه به هوای سرد و خشک در فصل زمستان در مناطقی که پوشش باغی وجود دارند می توان با این دستگاه کیفیت بهتر محصول را فراهم کرد. 

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم در پایان اظهار کرد: کارشناسان مکانیزاسیون وزرات جهاد کشاورزی از این طرح بازدید داشتند که در صورت تایید در سامانه تسهیلاتی در خصوص خرید این دستگاه برای باغداران فراهم می شود.

 

کد خبر 985072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha