اختصاص بیش از  ۵میلیارد تومان از درآمد موقوفات به مساجد آذربایجان‌غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از اختصاص ۵ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان از درآمد موقوفات به مساجد شهرستان‌های جنوب استان خبر داد.

«حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: از سال ۹۴ به بعد ۶۹ میلیارد تومان درآمد موقوفات و بقاع اداره کل بوده و ۲۵ میلیارد تومان درآمد مربوط به موقوفات غیرمتصرفی است و به طور کلی در این مدت ۹۴ میلیارد تومان مجموع درآمد موقوفات استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی افزود: از سال ۹۴ به بعد سه میلیارد تومان برای انجام کارهای عمرانی امامزادگان در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات به مردم خدمات ارائه شده است.

وی با اشاره به افرایش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیونی درآمد موقوفات استان در یک سال گذشته تصریح کرد: امسال درآمد موقوفات استان ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بوده و این در حالی است که بخش اعظمی از درآمد اداره‌کل اوقاف که از طریق امامزادگان و بقاع متبرکه بوده در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام جوانبخت با اشاره به هزینه‌کرد پنج میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان از محل نیات موقوفات برای مساجد اغلب شهرستان‌های جنوب استان در یک سال گذشته، خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت چهار میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان در سرفصل‌های مذهبی، یک میلیارد ۴۴۲ میلیون تومان در امور خیریه و ۴۴۴ میلیون تومان در امور اجتماعی هزینه شده است.

وی گفت: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در چهار سال گذشته برای حوزه‌های علمیه هزینه شده است و پایین بودن میزان این هزینه‌ها به دلیل تعداد کم موقوفات حوزه‌های علمیه در آذربایجان‌غربی بوده که نیاز است توجه بیشتری به این نوع وقف‌ها انجام شود.

کد خبر 985145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha