رادیو وحدت می تواند با تبادل اندیشه ها بصیرت افزایی و همگرایی ایجاد کند

استاد جلیل بهرامی نیا از پژوهشگران اهل سنت با اشاره به اهمیت این موضوع که همگرایی و وحدت امت رسول الله با پذیرش اختلاف ها و شناخت حقیقت میسر می شود گفت: تبادل اندیشه و دوری از کینه و تخاصم رمز همگرایی مسلمین است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، استاد جلیل بهرامی نیا از اعضای جماعت دعوت و اصلاح بزرگترین تشکل اهل سنت ایران و از معروف ترین فعالین سیاسی و مذهبی اهل سنت ایران بوده و مقالات بسیاری در این موضوعات به رشته تحریر درآورده است این پژوهشگر علوم دینی  درخصوص جایگاه اهل بیت نزد اهل تسنن گفت: اهل بیت علیهم السلام از ابتدای تاریخ سلام مورد احترام امت اسلامی بوده و هستند و جز عده کمی از ناصبیون ،تمامی مذاهب اهل سنن حب اهل بیت دارند  و مرجعیت  علمی و  شان علمی آنها به عنوان امام که شانی اکتسابی است را محفوظ داشته اند.
این استاد دانشگاه  ادامه داد:  به شکل اجتماعی احترام به اهل بیت  ضرورتی برای اهل سنت بوده است و هسته اصلی تشیع پیروی از اهل بیت و حب و احترام  است و همین امر نیز می تواند محوری برای وحدت امت رسول الله باشد.


ماموستا بهرامی نیا با اشاره به سخنی از امام شافعی  که معتقد است اختلاف  عقل ؛ آری اختلاف دل ها خیر  ،اختلاف را  امری طبیعی و ذات بشر دانست و  بیان داشت : اختلاف فکری بین شیعه و سنی وجود دارد همانطور که همین اختلاف فکری باعث ایجاد مذاهب در اسلام و شاخه شاخه شدن شده است   اما این اختلاف نباید به کینه و تخاصم تبدیل شود چرا که برای وحدت و همگرایی نیاز به یکسان شدن نیست و این سیره همه عالمان است .


وی افزود:اسلام همچنین در کنار تأکید بر وجوب همدلی و همگرایی، وجود کینه و دشمنی در میان یک جمع مسلمان را، نشانه شیطان پسندانه بودن آن جمع می داند؛ زیرا یکی از کارآمدترین ابزارهای شیطان برای رسیدن به اهداف خویش، ایجاد کینه و دشمنی میان مؤمنان است و شخصی که مانع شکل گیری فضای مهرآمیز می شود یا مهربانی و همدلی یک جمع مسلمان را بر هم می زند، چه بداند و چه نداند خلاف مسلمانی رفتار کرده و به تحقق اهداف شیطان کمک کرده است! 
وی تصریح کرد: گاهی نبود وحدت و همدلی ناشی از شناخت غیرواقعی حقیقت است و امیدوام رادیو وحدت بتواند با  ارتباط و تبادل اندیشه نسبت به رفع این مشکل و ارتقای بصیرت موثر عمل کند.

کد خبر 985160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha