۱۶۷ شناسایی مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۶ نفر دیگر جان باختند

مهدی زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۷ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان خراسان جنوبی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» عصر امروز (۲۹ مهر) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۱ آزمایش جدید کرونا انجام شده که از این تعداد ۱۶۷مورد مثبت بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۶۴ مورد مربوط به شهرستان بیرجند، ۴۲ مورد قاین، ۱۹ مورد فردوس، ۱۴ مورد طبس، ۱۱ مورد زیرکوه، هفت مورد درمیان، پنج مورد سربیشه، ۲ مورد بشرویه و شهرستان‌های نهبندان، سرایان و خوسف هر کدام یک مورد بوده است.

 

مهدی زاده بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که ۱۸۶ نفر مبتلا قطعی به کرونا هستند.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند، تصریح کرد: حال عمومی ۶ نفر بیمار بستری وخیم گزارش شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ابراز تأسف از مرگ ۶ هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی، مجموع آمار جان باختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان، ۲۲۲ نفر اعلام کرد.

 

مهدی زاده با اشاره به افزایش تعداد موارد مثبت، ابتلاء و فوت بیماران کووید ۱۹، هشدار داد: کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا دچار خستگی مفرط شده اند، عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات خانوادگی، ما را با بحران جدی مواجه خواهد کرد.

کد خبر 985172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha