ترویج و نهادینه سازی پوشش ایرانی اسلامی نیازمند تولید فکر است

ولیپور گفت: برای ترویج و نهادینه سازی پوشش ایرانی اسلامی باید فکر کرد و فصل مشترکی بین دستگاه های اجرایی و طراحان مد و لباس ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،  «پیمان ولیپور» امروز(29مهر) در جلسه اجرایی شدن تفاهم‌نامه چهارجانبه با موضوع مجموعه همکاری‌های ایجاد زنجیره «علم و فناوری، مهارت، تولید محصول، تجاری‌سازی» در راستای تحقق مدل اقتصاد مقاومتی با محوریت «پوشاک اسلامی ایرانی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر به پیشینه و همت دانشجویان طراحی دوخت این واحد دانشگاهی برای ارائه الگوی لباس ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی  باید برای ابقا و احیای هرچه بیشتر مقوله عفاف و حجاب که از فرهنگ دیرینه ایرانی  اسلامی سرچشمه می‌گیرد، تلاش کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر به چینش جدید مجلس شورای اسلامی در یازدهمین دوره اشاره کرد و افزود: در سال جدید مجلس شورای اسلامی ما رنگ و بوی انقلابی شکل گرفته، چهره‌های جوانی آمدند و آنچه که در رسالت خود در حوزه‌های انتخابیه مطرح کردند  باروری سیستم اقتصادی و سیاسی کشور در گام دوم انقلاب است.

 

وی بیان کرد: با توجه به برخورداری از یک مجلس انقلابی و اینکه قرار شده عرصه جدیدی را جلو روی ملت همیشه در صحنه بگذاریم، وظیفه ما این است که خوراک مناسبی را تدارک ببینیم و اعلام نیاز کنیم.

 

ولیپور با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در این باب کتابی در دست چاپ است، باید منویات رهبری در حوزه پوشش ایرانی اسلامی را چندین بار مطالعه کرده و کاربردی بکنیم، بحث حجاب و عفاف یکی از مقوله‌های مهم است، سیستم و ساختار آن در کشور ما متفاوت با کشورهای دیگر است.

 

وی به دغدغه مندی فعالان امر به معروف و نهی از منکر در بحث احیای مقوله عفاف و حجاب اشاره کرد و اظهار کرد: اگر به کشور ترکیه بنگریم آنچه که در تلویزیون می بینیم به‌عنوان یک کشور لائیک نشان داده می شود اما در درونش مسلمان هایی هستند که فقط گردی صورتشان مشخص است کم هم نیستند.

 

ولیپور ادامه داد: در استانبول که مهد بازار و فرهنگ غربی است هنگام نماز ظهر نماز می‌خوانند، اینجا یک پارادوکسی از غرب‌زدگی و مذهب وجود دارد، باید فصل مشترکی ایجاد کنیم.

وی به جایگاه و نقش رسانه ملی دربحث ترویج و نهادینه سازی پوشش ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت:در تبلیغات تلویزیونی باید این مهم دیده شود.

 

ولیپور به جایگاه حوزه های علمیه در بخش تولید فکر پیرامون عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود:  حوزه های علمیه خواهران و دستگاه فرهنگ و ارشاداسلامی باید ایده ها و خواست جامعه متدینین، خانواده های مذهبی، طلاب و ... در بحث عفاف و حجاب را به طراحان دوخت منتقل کنند.

کد خبر 985264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha