ساماندهی گلزارهای شهدا در استان گیلان پایان یافت

پاکاری با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا در استان گیلان پایان یافت گفت: نگهداری از گلزارهای ساماندهی شده نگرانی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عبدالله پاکاری» امروز(سه شنبه، ۲۹ مهر) در جلسه امضای تفاهم نامه تامین زمین،  ساخت مسکن، ساماندهی اشتغال و کار آفرینی ایثارگران استان گیلان که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی در مناطق عملیاتی و جمعیتی در کشور سهم بیشتری از خود نشان داده است گفت: گیلان سه درصد سهم جمعیت کشور را داراست اما چهار درصد ایثارگران کشور را دارد.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: پایبندی مردم گیلان به آرمان های انقلاب به قیام میرزا کوچک برمی‌گردد و همانطور اولین شهید نهضت امام خمینی در سال ۴۲، شهید یونس رودباری از خطه گیلان است.

 

وی تقدیم هشت هزار شهید در استان و داشتن ۲۲ شهید و هزاران رزمنده مدافع حرم را از دیگر افتخارات این استان برشمرد و افزود: در واقعه تلخ منا نیز ۱۶ شهید از استان گیلان هستند.

 

پاکاری با بیان اینکه به جهت تکریم ایثارگران اقدامات خوبی در حوزه‌های فرهنگی و درمانی انجام شده است، به افزایش میانگین سنی خانواده شهدا اشاره کرد و ادامه داد: در سایه حمایت های ملی امید به ارتقای خدمات رسانی به ایثارگران استان بیشتر است.

 

وی تصریح کرد: جلسات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سال ۹۵ در استان گیلان با جدیت با حضور استاندار دنبال می شود که ۸۳درصد مصوبات در این مدت عملیاتی شدند.

 

پاکاری از اتمام ساماندهی گلزارهای شهدای این استان خبر داد و گفت: نگهداری از گلزارهای ساماندهی شده نگرانی ما است.

 

وی ادامه داد: طرح جامع مرمت گلزار شهدای رشت نیز در دست اقدام است زیرا یکی از بزرگترین گلزارهای مسقف بزرگ کشور است.

 

پاکاری همچنین در خصوص طرح سپاس و سرکشی از ۲۶ هزار خانواده شهدا و ایثارگر توسط مدیران و مسئولان استانی و در رأس آنها نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان بیان کرد: برگزاری ۹٠ یادواره در طول سال داشتیم که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، استان گیلان جزء محدود استان هایی بود که یادواره های تلویزیون را برگزار کرد.

 

 وی تصریح کرد: برای ارتقای شغلی ایثارگران و توجه به ایثار اجتماعی و جشنواره ها با همین موضوع کارهای خوبی انجام شده است.

 

پاکاری به داشتن بیش از سه هزار و ۳۰۰ دانشجو  و هزار و ۲۰۰ دانش آموز تحت پوشش بنیاد شهید اشاره و بیان کرد: ۳۰۰ نخبه که دارای مدارج بالا و اختراعات علمی هستند در جامعه ایثارگری استان حضور دارند.

 

وی در ادامه به حل مشکل بیمه ای جامعه ایثارگران که از سال ۹۱ با آن درگیر بودند اشاره کرد و گفت: دو ماهی است که این مشکل مرتفع شده و پرداخت مطالبات ایثارگران به زمان کمتری رسیده است.

 

پاکاری از به‌روزرسانی پرداخت معوقه بیمه تکمیلی دی خبر داد و خاطر نشان کرد: احیا و اجرای قانون جامع خدمات رسانی به خانواده ایثارگران در برنامه ششم به جد دنبال می شود.

 

 وی در خصوص تفاهم نامه هایی که امروز به امضا رسیدند نیز اظهار کرد: باید با تقسیم کار و برش شهرستانی از همه ظرفیت ها در موقع مقرر استفاده کنیم تا به همه برنامه ها برسیم.

 

پاکاری بیان کرد: در حوزه مسکن از سال ۹۰ تا ۹۶ حدود هزار و ۳۵۰ مسکن داشتیم که امروز با امضای این تفاهم نامه طی یکسال قرارداد هزار و ۵۰۰ زمین و ساخت مسکن به جامعه ایثارگری تحویل می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین در بحث اشتغال نیز معادل چهار سال یعنی از سال ۹۴ تا ۹۸ با این توافق نامه برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

کد خبر 985273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha