صاحبان صنایع با احداث کتابخانه عمومی از معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند

محمدبیگی گفت: شرایط بهره مندی صاحبان صنایع از معافیت های مالیاتی در قبال احداث کتابخانه های عمومی مطابق با ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم فراهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در نشست با مدیرکل امور مالیانی استان قزوین بیان کرد: شرایط بهره مندی صاحبان صنایع از معافیت های مالیاتی در قبال احداث کتابخانه های عمومی مطابق با ماده 172 قانون مالیات های مستقیم فراهم است و ضرورت ورود این افراد در ساخت، توسعه و تجهیز کتابخانه ها اهمیت دارد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: امروز کتابخانه های عمومی با کارکردهای متعدد در خدمت مراجعان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است و با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی در کنار فعالیت اطلاع رسانی خود در مسیر آگاهی بخشی به جامعه گام برمی دارند.

 

وی یکی از مهمترین اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی را تسهیل حضور مراجعان به کتابخانه ها و بهره مندی از امکانات این مجموعه عنوان کرد و افزود: استفاده از خدمات و نشست های متعدد تخصصی و عمومی امروزه یکی از نقاط قوت کتابخانه هاست.

 

محمدبیگی همچنین با اشاره به نیاز برخی از مناطق شهری و روستایی استان به ایجاد کتابخانه های عمومی و ضرورت مشارکت خیران در احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی در برخی از شهرها و روستاهای استان، بر لزوم تسهیل حضور برخی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در این حوزه تاکید کرد.

 

«سعید حوائج» مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین هم در این نشست یادآور شد: با حضور و مشارکت سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و مشاغل در بحث ساخت، تجهیز و تعمیر کتابخانه های عمومی و بهره مندی از امتیازات قانونی معافیت های مالیاتی تعیین شده در ذیل همین قانون، اداره کل مالیات کمک چندین برابری و شایانی به صاحبان مشاغل و صنایع که در این موضوع مشارکت کنند، خواهد کرد.

کد خبر 985303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha