۳۸۷ بی سواد در شیروان شناسایی شدند

رییس اداره نهضت سوادآموزی شیروان گفت: ۳۸۷ بی سواد در این شهرستان شناسایی شدند.

«سید حسن باقرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امسال 387 نفر بی سواد در این شهرستان شناسایی شدند که در پی جذب آنان برای باسوادی آنان هستیم.

 

رییس اداره نهضت سوادآموزی شیروان بیان کرد: به طور میانگین سالانه ۳۰۰ نفر در این شهرستان باسواد می‌شوند که در چهار سال اخیر هزار و ۲۰۰ نفر از آمار بی‌سوادان کاسته شده است.

 

باقرزاده عنوان کرد: براساس سرشماری سال ۹۵، این شهرستان ۶ هزار و ۴۵ بی سواد داشته که این رقم اکنون به پنج هزار نفر رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سهمیه سوادآموزی این شهرستان پارسال ۹۱۲ نفر بود که به خاطر شیوع کرونا و محدودیت های موجود ۳۰۰ نفر آنان در امتحانات حضور نیافته و ۵۸۶ نفر شرکت کردند که از این تعداد، ۳۵۷ نفر نمره قبولی گرفتند.

 

رییس اداره نهضت سوادآموزی شیروان تصریح کرد: ثبت نام بی سوادان از نیمه شهریورماه آغاز شده که برای دوره انتقال و سوادآموزی تا ۱۵ آذرماه و سوادآموزی تا اواخر دی‌ماه ادامه دارد.

 

باقرزاده تعداد کلاس های سوادآموزی این شهرستان برای امسال را بیش از ۷۰ کلاس درس عنوان کرد و ادامه داد: اینک ۹۰ نفر آموزش دهنده در این حوزه فعالیت دارند که برای هر نفر در دوره سوادآموزی ۴۰۰ ساعت، انتقال ۶۰۰ ساعت و تحکیم ۲۰۰ ساعت کلاس برگزار می شود.

 

به گفته وی حق الزحمه قبولی هر سوادآموز برای آموزش دهندگان دوره سوادآموزی هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، تحکیم یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و انتقال ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال محاسبه می شود.

 

شیروان با حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 985319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha